رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد

همکاری ایران و عراق در عرصه پدافند هوایی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ممکن است ما از جانب مرزهای غربی تهدیدات هوایی را احساس کنیم که قرار شد بخش‌های دفاع هوایی ایران و عراق با هم کار کنند و به هماهنگی بیشتری در این زمینه برسند.
کد خبر: ۱۱۹۹۵۴۲
همکاری ایران و عراق در عرصه پدافند هوایی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سرلشکر محمد باقری در حاشیه دیدار با «سپهبد عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق، در جمع خبرنگاران در خصوص مسائل مطرح شده در این دیدار اظهار داشت: ما با ارتش عراق روابط گرمی داریم و در جلسات قبلی در سفر به دمشق که اجلاس سه جانبه ایران عراق و سوریه بود صحبت‌هایی کرده بودیم در این جلسه نیز تفاهم وجود دارد که دو کشور علایق و روابط بسیار عمیقی دارند.

وی افزود: روابط ایران با عراق نسبت به روابط سایر کشورها در عرصه بین‌المللی متمایز است و ما دارای تهدیدات و علایق مشترک هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: رفت و آمد زوار ایرانی حجم قابل قبول و قابل توجهی دارد و باید نیروهای مسلح دو کشور در راستای اهداف دو کشور همکاری‌ها را توسعه دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این دیدار درباره موضوعات مختلف مرزی بحث شد؛ بخصوص در مورد اینکه بر اساس تفاهم مقامات عالی دو کشور لایروبی اروند قرار است به سرعت انجام شود و امنیت این کار را نیروهای مسلح دو کشور بر عهده گرفتند.

همچنین در خصوص همکاری دو کشور در دهانه اروند به خلیج فارس نیز گفتگو شد تا شاهد امنیت بهتر در منطقه خلیج فارس باشیم.

سرلشکر باقری ادامه داد: در رابطه با ضرورت بازگشایی مرز خسروی برای زوار مباحثی مطرح شد، که طرف مقابل قول داد به سرعت امنیت استان دیالی و مسیر تردد زوار را تأمین کند و این مرز ان‌شاءالله بازگشایی شود و زوار ایرانی بتوانند از طریق مرزهای مشترک عراق به سوریه هم بروند و طرف عراقی با اعلام آمادگی در حال آماده سازی جاده‌های مرزی است، طرف سوری نیز آمادگی اولیه را اعلام کرده است که باید آن را دنبال کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در مورد سایر ابعاد همکاری‌های دفاعی همچون دفاع هوایی پیوسته دو کشور نیز بحث شد؛ زیرا ممکن است ما از جانب مرزهای غربی تهدیدات هوایی را احساس کنیم که قرار شد بخش‌های دفاع هوایی دو کشور با هم کار کنند و به هماهنگی بیشتری در این زمینه برسند.

وی ادامه داد: همچنین در مورد همکاری‌های آموزش و رزمایش‌های مشترک و انتقال تجربیات ایران به عراق هم تفاهم‌های خوبی شد که در سفر رسمی ایشان به عراق این همکاری‌ها نهایی خواهد شد.

سردار باقری درباره حضور نیروهای آمریکایی در عراق نیز گفت: در مورد مسئله مقابل با تحریم عراق و عدم مشارکت عراق در تحریم‌های آمریکا علیه ایران هم مقامات سیاسی نظامی اطمینان می‌دهند و تا الان هم همکاری خوبی با کشور ما داشته‌اند. در این دیدار در مورد حضور نظامی آمریکا در عراق صحبت شد و طرف عراقی اطمینان داد که کنترل‌های بیشتری در این باره خواهد داشت و نیروهای آمریکایی حضورشان صرفاً برای آموزش نیروهای عراقی است و آن‌ها تحت کنترل ارتش عراق هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها