حتی اگر 43 سال از آخرین حضور فوتبال ایران در المپیک گذشته باشد، باز هم این طلسم آزاردهنده چیزی را عوض نمی‌کند. تیم فوتبال امید، هنوز هم به اما و اگرها دلخوش است و ابایی ندارد از این‌که حسرت حضور ایران در المپیک ها، 48 ساله شود.
کد خبر: ۱۱۹۹۳۴۵


به گزارش جام‌جم، مرحله مقدماتی المپیک 2020 توکیو، امسال فوتبال را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، پای سفره‌های هفت‌سین آورد. تیم امید برای صعود به مرحله بعدی انتخابی فقط کافی بود در گروهی که ترکمنستان، یمن و عراق حضور داشتند، صدرنشین شود؛ آنهم در شرایطی که بازی‌ها در تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد. با این حال کرانچار و تیمش، به هدف اصلی شان که صدرنشینی بود نرسیدند. تیم امید پس از پیروزی 3 بر یک مقابل ترکمنستان و 3 بر صفر مقابل یمن، در بازی آخر مقابل عراق با تساوی بدون گل متوقف شد تا چند ساعت در کما باشد. این ساعت ها، همان ساعت‌هایی بود که باید منتظر نتایج سایر بازی‌ها می‌ماندیم. دست آخر با خوش شانسی تیم امید به عنوان یکی از پنج تیم برتر دوم گروه‌های 11 گانه به مرحله نهایی گزینشی المپیک صعود کرد.
مرحله نهایی رقابت‌های فوتبال گزینشی المپیک توکیو در آسیا با حضور 16 تیم تایلند، ازبکستان، ویتنام، قطر، کره‌جنوبی، عراق، ژاپن، کره شمالی، چین، استرالیا، اردن، عربستان، سوریه، امارات، بحرین و ایران در چهار گروه چهار تیمی، دی ماه امسال در تایلند برگزار می‌شود و سه تیم برتر جواز حضور در المپیک را به دست می‌آورند. اگرچه به گفته زلاتکو کرانچار، سرمربی کروات تیم امید، شانس با شاگردانش در مرحله قبلی گزینشی یار نبود، اما امیدواریم در مرحله نهایی همه چیز وفق مراد باشد و تیم امید پس از سال‌ها جواز حضور در المپیک را به دست بیاورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها