"سگ‌های ولگرد در قشم جان بچه ۳ ساله را گرفتند" عنوان خبری بود که در ایام تعطیلات نوروز استان هرمزگان را شوکه کرد.
کد خبر: ۱۱۹۹۳۲۳
‌آخرین جزئیات جان باختن کودک قشمی توسط سگ‌های ولگرد

‌به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، ‌هرچند وجود حیوانات ولگرد مانند سگ و گربه حیوانات موزی مانند موش در استان هرمزگان به امری بسیار عادی بدل شده اما رسیدگی به این مسئله توسط مسئولان مربوطه ظاهراً امری غیر مهم است.

‌این روزها در استان هرمزگان "سگ‌های ولگرد" به‌راحتی قابل‌مشاهده هستند به‌طوری‌که در ساعات پایانی شب به‌وضوح شاهد سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر هستیم.

‌مهم‌ترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان، افزایش آن در جمعیت دامی و انسان و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از سگ به انسان است.

طی ماه‌های اخیر با افزایش کم‌سابقه جمعیت سگ‌های ولگرد مواجه شده‌اند و این به آن دلیل است که سگ‌ها دارای پتانسیل تولیدمثلی بسیار بالا بوده و به همین علت جمعیت سگ‌های ولگرد در صورت اجرا نشدن برنامه‌های کنترل و مبارزه، سریعاً افزایش یافته که مخاطرات فراوانی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

وقتی صبح می‌شود و می‌خواهید از منزل خارج شده و در خیابان راه بیفتید، سگ‌هایی را می‌بینید که به‌صورت گله‌ای در حال پرسه‌زدن هستند، که در این حالت یا باید دونده ماهری باشید و خود را از معرکه نجات دهید، یا دل را به دریا زده و آماده مقابله شوید و یا اینکه از همان راهی که رفته‌اید به خانه‌ بازگردید.

وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر علاوه بر خطرات ناشی از حمله و گازگرفتگی می‌تواند باعث بیماری‌های خطرناکی شود که بر اساس منابع علمی مشخص شده، از میان ۴۰۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوان حدود ۱۰۰بیماری از سگ به انسان انتقال می‌یابد.

با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و افزایش احتمال انتقال بیماری‌ها از سگ‌ به انسان لزوم اقدام عملی و فوری در این زمینه به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل بهداشتی و یا حادثه‌ای تلخ برای شهروندان بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

اما خبری که این روزها سبب داغدار شدن شهروندان قشمی شده است، جان باختن کودک قشمی در پی حمله سگ‌های ولگرد بود. در این حادثه که دوازدهم فروردین در محله مسجد بلال روستای رمکان رخ داد، شش قلاده سگ ولگرد پس از حمله به این کودک، شکم وی را دریدند و این کودک براثر جراحات وارده در ساعات اولیه جان باخت.

در نخستین اظهارنظر، احمد مرادی، نماینده مردم قشم در مجلس شورای اسلامی ، خواستار دستور استاندار نسبت به پیگیری نسبت به جان باختن کودک ۳ ساله قشمی در پی حمله سگ‌های ولگرد در قشم و شناسایی مقصرین این حادثه شد.

وی در جزیره‌ای همچون قشم که منطقه‌ای محصور است عدم کنترل پرسه سگ‌های ولگرد امری نابخشودنی است، اظهار کرد: متأسفانه این موضوع در اکثر روستاها و خود شهر قشم با توجه به ظرفیت گردشگری بالا نیز به‌وفور مشاهده‌شده و به‌هیچ‌وجه زیبنده این شهر به‌عنوان مقصد گردشگری نیست.

مرادی با بیان اینکه هرچه سریع‌تر باید استاندار هرمزگان نسبت به رسیدگی به موضوع رخ‌داده در قشم دستور بررسی صادر کند، عنوان کرد: بنده به‌عنوان نماینده مردم حوزه قشم در مجلس نیز به‌طور حتم این موضوع را از طریق وزارت کشور پیگیری و امیدوارم دستگاه قضایی جدی‌تر به این موضوع ورود کرده و مقصران این موضوع را شناسایی و مورد برخورد جدی قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها