در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ماهی برگر را به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۴۱
طرز تهیه یک غذای خوشمزه

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و متنوع و مفید و مقوی ماهی است انواع مختلفی ماهی وجود دارد و انواع متفاوتی دستور طبخ برای آنها که هر کدام طریقه ی پخت و مواد اولیه متفاوتی را دارند بنابراین با ماهی میتوانید غذاهای متفاوتی طبخ کرده و نوش جان کنید.

مواد لازم برای ماهی برگر:

ماهی قزل آلا نیم کیلو

پیاز ۳ عدد

قارچ ۵ عدد

سفیده تخم مرغ ۱ عدد

جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری

آرد سوخاری به میزان لازم

آبلیمو ۱ قاشق چایخوری

پودر سیر نصف قاشق چایخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

زعفران ۱ قاشق غذاخوری

سس تارتار به میزان لازم

برگ بو ۳ عدد

سیر ۳ عدد

ابتدا ظرف در داری انتخاب کرده و فیله ماهی را داخل آن قرار دهید. برگ بو، سیر رنده شده و ۱ عدد پیاز رنده شده را هم به آن اضافه کرده و در صورت تمایل مقداری آبلیمو و زعفران هم به آن اضافه کنید و درب ظرف را بسته و آن را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید ۲ تا ۴ ساعت ماهی طعم دار شود. سپس آن را خارج کرده و سرخ کنید.

بقیه پیاز‌ها را رنده کرده و آب آن‌ها را بگیرید. قارچ را ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن سرخ کنید و به همراه جعفری خرد شده، سفیده تخم مرغ، آبلیمو، پودر سیر، نمک و فلفل و زعفران به ماهی اضافه کنید.

مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند سپس مقداری آرد سوخاری بریزید و مجدد مخلوط کنید تا مایه برگر آماده شود. توجه داشته باشید فقط تا اندازه‌ای آرد سوخاری اضافه کنید که بتوانید به برگر شکل دهید، چون استفاده زیاد از آرد سوخاری برگر را خشک می‌کند.

برگر‌ها را به تکه‌های مساوی تقسیم کنید و داخل نایلون بگذارید و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس برگر‌ها را بر روی توری کباب کنید یا داخل تابه‌ای که چرب کرده اید سرخ کنید و روی آن سس تار تار ریخته و داخل نان مخصوص همبرگر سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها