آقای بازیگر جزو معدود بازیگران نسل اول بازیگری در سینمای ایران بود که صرفا به کمیت در بازیگری فکر نمی‌کرد. انتظامی گزیده‌کار و وسواسی بود و تا پیشنهادی او را به لحاظ چالش بازیگری اقناع نمی‌کرد، بازی در نقش و فیلمی را نمی‌پذیرفت. همین گزیده‌کاری هم آقای بازیگر را خاص و متمایز می‌کرد.
کد خبر: ۱۱۹۷۹۸۸

استفاده درست او از بدن و بیان و میمیک و رندی‌ها و بازیگوشی‌های خلاقانه‌اش، شخصیتی کاریزماتیک و دوست‌داشتنی از انتظامی ساخت.
چهره ماندگار بازیگری ایران، تقریبا همیشه‌ شان و سطح بازیگری خود را حفظ کرد. بعد از دوران اوج انتظامی که مصادف با دهه 60 و 70 بود، آقای بازیگر حتی در دوران کهنسالی هم نقش‌آفرینی‌های درخشانی در کارنامه داشت.
یکی از زیباترین بازی‌های انتظامی، ایفای نقش پدر دکتر سپیدبخت (رضا کیانیان) در خانه‌ای روی آب بود که به زیبایی تنهایی و تمنای یک پیرمرد ساکن خانه سالمندان را به تصویر می‌کشد. یکی دیگر از بازی‌های ماندگار آقای بازیگر در سنین کهنسالی مربوط به نقش آقای قناتی در مینای شهر خاموش است که یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های کل کارنامه او هم محسوب می‌شود. او در اینجا هم نقش شخصیتی عاشق را به زیبایی بازی می‌کند.
بازی‌های عزت‌ا... انتظامی در فیلم‌هایی چون حکم، شب، ستاره می‌شود، گاوخونی و دیوانه‌ای از قفس پرید هم که در همین سن و سال بالاست، نشان از سرزندگی و انرژی خوب این استاد بازیگری داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها