سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد:

مهلت یک هفته‌ای تا اتمام اعتبار کارت ملی قدیمی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر هنوز کارت هوشمند ملی خود را نگرفته‌اند گفت: مهلت اعتبار کارت ملی قدیمی تا پایان سال است.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۸۶
مهلت یک هفته‌ای تا اتمام اعتبار کارت ملی قدیمی

به گزارش جام جم آنلاین، سیف‌الله ابوترابی در گفتگو با فارس گفت: 12 تا 15 میلیون نفر از مردم هستند که در نوبت کارت ملی هوشمند بوده و تاکنون آن را نگرفته‌اند.

وی افزود: این افراد تا پایان سال مهلت دارند به دفاتر پیشخوان، پست و ثبت‌احوال مراجعه کنند و برای ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: قرار شده کارت های کاملا ایرانی تولید و صادر شود و متقاضیان برای ثبت نام نگران دریافت کارت ملی خود نباشند چراکه این افراد پس از ثبت نام تا زمانی که کارت ملی هوشمند خود را نگرفته‌اند مشمول ابطال کارت نمی‌شوند و ثبت احوال با دستگاههای مختلف جهت استعلام مدارک آنها هماهنگی کرده است.

ابوترابی افزود: بنابراین اعتبار کارت ملی قدیم تا پایان سال است و باید هرچه سریعتر به دفاتر پیشخوان و دفاتر پست مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده و مراحل ثبت‌نام اقدام شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: 47 میلیون و 200 هزار نفر ثبت نام خود را تا این لحظه تکمیل کرده، برای 44 میلیون و500 هزار نفر کارت صادر شده و بیش از 44 میلیون کارت نیز ارسال شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان بدانند هزینه صدور کارت هوشمند ثابت است و گران نشده است، 20 هزار تومان واریزی به خزانه و 11 هزار تومان بابت تصویربرداری، اسکن انگشت و تحویل کارت است و بیش از این مبلغ تخلف محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها