دو مرد که در ماجراهای جداگانه دست به قتل زده و به پرداخت دیه محکوم شده بودند، پس از سال‌ها زندان، درخواست اعسار را مطرح کردند.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۶۳

به گزارش جام‌جم، نخستین پرونده‌ای که دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی دلداری و با حضور یک قاضی مستشار برگزار شد مربوط به مرد ۳۵ ساله‌ای بود که هشت سال قبل به دوستش مواد مخدر تزریق کرده و باعث مرگ وی شده بود .این متهم با حکم قضایی به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه و پنج سال زندان محکوم شد، اما با گذشت هشت سال از این ماجرا به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه در زندان ماند و درخواست تقسیط دیه را مطرح کرد.
وی دیروز به قضات دادگاه گفت: من سالها به مواد مخدر معتاد بودم و با دوستان معتادم رفت و آمد می‌کردم. زمستان۸۹ من و دو نفر از دوستانم در خرابه‌ای در ملارد مشغول مصرف مواد بودیم .احمد حالش خوب نبود و می‌گفت نمی‌تواند به خوبی نفس بکشد. به همین خاطر از من خواست تا برایش مواد مخدر تزریق کنم .برای این‌که حال احمد بهتر شود مقداری مواد به داخل رگش تزریق کردم اما یک مرتبه دچار شوک شد و جان سپرد. من با احمد هیچ مشکلی نداشتم و مرگ او ناخواسته رخ داد.به همین خاطر به پرداخت دیه محکوم شدم. آن زمان خانواده‌ام به خاطر اعتیادم مرا طرد کرده بودند و پیگیر پرونده ام نشدند. به همین خاطر با آنکه ۵ سال محکومیتم را گذراندم ولی نتوانستم دیه را بپردازم .حالا هم هیچ دارایی و اموالی ندارم که بتوانم آن را بفروشم و به اولیای دم بپردازم. به همین خاطر از قضات دادگاه تقاضا دارم با تقسیط دیه موافقت کنند .
ناتوان در پرداخت دیه برادر
دومین محکومی که در پرداخت دیه ناتوان بود، ابراهیم ۴۰ ساله بود که ۱۲ سال پیش به دنبال درگیری با برادر کوچکش در یافت آباد وی را با ضربه چاقو کشت و پس از جلب رضایت اولیای دم به ده سال زندان و پرداخت دیه محکوم شد. ولی چون توان پرداخت دیه را نداشت در زندان ماند.وی دیروز به قضات دادگاه گفت: من و برادرم از قبل با هم اختلاف مالی داشتیم .برادرم ۱۴ میلیون تومان از من قرض گرفته بود و قرار بود آن را به من برگرداند اما پولم را پس نمی‌داد .از این موضوع ناراحت بودم و زندگی‌ام در آستانه فروپاشی بود. به همین خاطر با برادرم درگیر شدم و ناخواسته او را کشتم.
12سال است که در زندان مانده‌ام و توان پرداخت دیه را به‌صورت یک جا ندارم. اگر دادگاه درخواست اعسار مرا بپذیرد پس از آزادی از زندان کار می‌کنم و دیه را قسطی به برادرزاده‌هایم می‌پردازم.
سپس پسر قربانی که در دادگاه حضور داشت، گفت: چنانچه عمویم به عهدش وفا کند و قسطی دیه را بپردازد با تقسیط دیه موافقت می‌کنم.
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا درباره این دو پرونده تصمیم‌گیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها