اعلام اسامی نفرات تیم ملی وزنه‌برداری برای قهرمانی آسیا

غایب بزرگ؛ سهراب مرادی

محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشورمان اسامی 12 ملی‌پوش (ده نفر اصلی و دو نفر ذخیره) را برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی سال 2019 آسیا معرفی کرد.
کد خبر: ۱۱۹۶۸۱۸

برخواه پس از اعلام ‌فهرستنهایی گفت: «آخرین فرصت برای ارسال اسامی، روز یکشنبه بود که پس از برگزاری یک ماه و نیم اردو، به جمع‌بندی نهایی رسیدیم تا ترکیب 12 نفره را برای اعزام اعلام کنیم. در دسته 89 کیلوگرم یک رکوردگیری به عمل آمد و در نهایت علی میری و مسعود چترایی انتخاب شدند. در دسته 96 کیلوگرم، سهراب مرادی به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند و سیدایوب موسوی و کیانوش رستمی در این وزن حضور دارند. در دسته 102 کیلوگرم رضا بیرانوند و امیر حقوقی که در مسابقات جهانی حاضر بودند، اعزام می‌شوند که عملکرد قابل قبولی در آن رویداد داشتند که امیدواریم در این دوره هم خوب کار کنند.» سرمربی تیم ملی بزرگسالان افزود: «در دسته 109 کیلوگرم هم علی هاشمی و کیا قدمی دو نماینده کشورمان در جام فجر، رکوردهای خوبی را ثبت کردند و این دو ملی‌پوش این توانایی را دارند که در چین رکوردهای بالاتری را داشته باشند. در فوق‌سنگین نیز علی داوودی و سعیدعلی حسینی حضور خواهند داشت.»
برخواه در مورد رقابت ملی‌پوشان کشورمان در وزن 109 کیلوگرم با میزبان گفت:« در وزن 109 کیلوگرم رقابت خیلی سختی را با رقیب چینی خواهیم داشت. امیدوارم بتوانیم در این وزن مدال طلا را به‌دست بیاوریم.» وی درخصوص دو وزنه‌بردار ذخیره برای مسابقات نیز گفت:« دو رزرو اعلام کردیم که میرمصطفی جوادی و محسن دادرس هستند که در صورت نیاز، به ترکیب اضافه می‌شوند.» برخواه در مورد تغییرات صورت گرفته در ترکیب برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، تاکید کرد: «نسبت به فهرست مقدماتی تغییرات مختصری داشتیم، ولی فهرست نهایی ملاک و معیار است. برای جلسه تاییدیه نهایی (کنگره مسابقات)، ده نفر از بین این ۱۲ نفر مشخص خواهند شد. تمرکز ما بر همین ۱۲ نفر است و از بین آنها دو نفر کنار می‌روند.»

سهراب به آلمان می‌رود

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جزئیات اعزام سهراب مرادی به آلمان را مطرح کرد. دکتر غلامرضا نوروزی درباره جزئیات درمان سهراب مرادی گفت: طی نشستی که روز گذشته در محل کمیته ملی المپیک در راستای درمان سهراب مرادی داشتیم و با توجه به جمع‌بندی انجام شده و کارهای درمانی صورت گرفته برای مرادی، تصمیم بر این شد که در وهله اول سلامت این ورزشکار و در وهله بعد بازگشت موفقیت‌آمیز او به صحنه‌های ورزشی مدنظر قرار بگیرد. البته با توجه به حساسیت موضوع و پیش رو بودن بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ مقرر شد مجددا کمیسیونی متشکل از متخصصان داخلی راجع به وضعیت سهراب مرادی تشکیل شود و تصمیم نهایی بعد از معاینه و نظر نهایی پزشکان متخصص آلمان گرفته شود. وی تاکید کرد:
به خاطر اهمیت درمان این ورزشکار و با پیگیری فدراسیون‌های وزنه‌برداری، پزشکی ورزشی و تاکید سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک سعی داریم اقدامات لازم را برای پیگیری درمان این ورزشکار سریع‌تر آغاز کنیم. وی در پایان در مورد زمان اعزام سهراب مرادی به آلمان گفت: از امروز به دنبال اخذ روادید و بلیت برای سهراب مرادی هستیم تا هر چه سریع‌تر این ورزشکار راهی آلمان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها