در سال‌های قبل، بهمن‌ و اسفند، دوران پرکاری برای نمایندگان کارگران و کارفرمایان بود. پرکاری از این جهت که موضوع تعیین دستمزد بیش از 14 میلیون کارگر در میان بود، اما امسال برخلاف سال‌های قبل با گذشت پیش از نیمی از اسفندماه تنها یک جلسه به صورت رسمی با حضور شرکای اجتماعی برای بررسی این موضوع حساس برگزار شده است.
کد خبر: ۱۱۹۶۲۸۷

علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار درباره جلسات شورای عالی کار گفته است: وزارت کار جلسه را به تعویق می‌اندازد و این اصلا اتفاق قابل قبول و خوشایندی نیست. برخلاف سال‌های گذشته تا 16 اسفند هنوز هیچ مذاکره جدی و رودررو با کارفرمایان و دولت نداشته‌ایم.
وی با تاکید بر این‌که نباید در برگزاری جلسات تا این اندازه اهمال بورزند، ادامه داد: برگزار نشدن جلسات، عملا فضای چانه‌زنی کارگران را محدود کرده؛ ما باید تا امروز چند جلسه برگزار می‌کردیم که متأسفانه فقط یک جلسه با موضوع تعیین دستمزد 98 برگزار شده که در آن جلسه نیز وزیر کار و دو وزیر دیگر حضور نداشتند. خدایی درباره زمان برگزاری نشست شورای عالی کار افزود: بنا بر اخبار رسیده، جلسه دویست و هشتاد و یکم شورای عالی کار روز سه‌شنبه 21 اسفند 97 ساعت 15 با موضوع «تعیین دستمزد کارگران» تشکیل خواهد شد./ تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها