کد خبر: ۱۱۹۶۲۶۷
محله‌ی امام حسین؛ ایده‌آل برای دانشجویان و کارمندان

حدود ۷ دهه قبل در شرق تهران خبری از میدان امام حسین (ع) نبود؛ در واقع تهران به بزرگی این روزهایش نبود. در ابتدای دهه‌ی ۲۰ شمسی (سال ۱۳۲۴)، میدانی در شرق تهران ساخته شد که حوض و آبنما و فواره‌ داشت. کمی بعدتر به این میدان ۴ مجسه‌ی اسب اضافه کردند. مردم با نماد این ۴ اسب میدان امام حسین (ع) امروزی را می‌شناختند و به آن میدان ۴ اسب می‌گفتند.

حالا میدان امام حسین (ع) به مرکز آیینی و مذهبی شهر تهران تبدیل شده است و مراسم‌های مذهبی با شکوهی در مناسبت‌های مختلف در آن برگزار می‌شوند. همچنین ۵ شهید گرانقدر نیز در میدان محله به خاک سپرده شدند. این محله به همراه محله‌ها گرگان، نظام آباد، عباس آباد، عشقرت آباد و اندیشه در منطقه‌ی ۷ شهرداری تهران واقع شده‌اند. امام حسین از غرب به خیابان انقلاب و از شرق به خیابان دماوند و از جنوب به خیابان ۱۷ شهریور می‌رسد.

مشکلاتی که نیست، امکاناتی که هست

چند سال قبل ساکنان محله‌ی از تجمع ارازل و اوباش و ناامنی محله شکایت داشتند. به دلیل وجود ناامنی و شلوغی، قیمت خرید خانه در امام حسین کاهش یافت. مدتی بعد به دلیل احداث پایگاه بسیج محله این مشکل مرتفع شد و امنیت تا حدودی به محله بازگشت.

سرانه‌ی فضای سبز و فضای ورزشی محله‌ی امام حسین (ع) کمتر از متوسط است؛‌ پس این محله شاید انتخاب خوبی برای خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند نباشد. امکانات محله شامل مسجد بزرگ امام حسین (ع)، مجموعه فرهنگی ورزشی البرز، فضای پیاده‌روی داخل میدان، مغازه‌های خرده فروشی میدان امام حسین (می‌توانید خرید روزانه‌ی خود را از آنها تهیه کنید)، می‌شوند.

مناسب دانشجویان و کارمندان

اگر دانشجو و یا کارمند هستید می‌توانید آپارتمان‌‌های کوچک با متراژ ۴۰ تا ۵۰ متری، زیادی در این محله پیدا کنید. در میان آگهی‌های سایت دیوار می‌توانید مورد زیادی برای رهن و اجاره‌ی آپارتمان در امام حسین پیدا کنید. دسترسی به برخی بخش‌های محله با خودروی شخص دشوار است. در عوض محله‌ی امام حسین (ع) از نظر حمل و نقل عمومی در شرایط مناسبی قرار دارد. در شرق میدان ایستگاه متروی امام حسین (ع) قرار دارد.

همچنین خط اتوبوس بی‌آر‌تی آزادی به تهران پارس می‌توانید در کمترین زمان ممکن، حتی در اوج ترافیک به شرق یا غرب تهران بروید. از این محله دسترسی غیر مستقیم به بزرگراه امام علی (ع) شهید صیاد شیرازی و مدرس وجود دارد.

قیمت سکونت در محله

قیمت خرید آپارتمان در امام حسین حدود متری ۵ الی ۸ میلیون است. می‌توانید یک آپارتمان نوساز ۶۸ متری واقع در طبقه‌ی دوم در خیابان منتظری را به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کنید. آپارتمان ۵۴ متری که در سال ۱۳۸۵ ساخته شده، واقع در طبقه‌ی ۵ (آسانسوردار)، ۳۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت رهن آپارتمان نیز متغییر است، اما می‌توانید با ۱۰ میلیون تومان ودیعه و حدود ۱ میلیون تومان اجاره‌ی ماهیانه آپارتمان‌های نقلی زیر۵۰ متر زیادی در این محله پیدا کنید؛ البته نباید انتظار امکانات رفاهی زیادی را داشته باشید. بیشتر این موارد پارکینگ، انباری و سایر امکانات را ندارد؛ اما در عوض با سکونت در این محله دسترسی فوق العاده‌ای به مرکز و شرق تهران خواهید داشت.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها