سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به بارش باران و برف، وزش باد شدید و مواج شدن خلیج‌فارس و تنگه هرمز طی سه رور آینده هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۱۸
بارش برف و باران و وزش باد شدید در کشور

به گزارش جام جم آنلاین، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: از بعد ازظهر امروز (۱۵ اسفند) با ورود سامانه بارشی به کشور بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود. فردا (۱۶ اسفند) گستره بارش‌ها علاوه براین مناطق، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را فرا می‌گیرد.

همچنین روز شنبه (۱۷ اسفند) با حرکت «شرق‌سوی» این سامانه بارشی در نوار غربی کشور بارش قطع می‌شود ودر سایر مناطق کشور بارش‌ها ادامه دارد. بر این اساس وضع هوای کشور طی فردا و پس فردا ( ۱۶ و ۱۷ اسفند) به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

در روز جمعه (۱۷ اسفند) بارش برف و وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و همدان پیش‌بینی می‌شود همچنین بارش باران و برف و وزش باد در ارتفاعات و مناطق سردسیر این استان‌ها دور از انتظار نیست.

بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی همچنین طی این روز در کرمانشاه، مرکزی، لرستان، گیلان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، شمال سمنان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات ایلام، شمال خراسان شمالی و در جنوب ایلام و شمال و شرق خوزستان فعالیت سامانه بارشی گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و احتمال خیزش گرد و خاک همراه است.

در ادامه این اخطاریه درباره وضعیت جوی روز شنبه (۱۸ اسفند) آورده شده است که بارش باران و وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، قم، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، شرق خوزستان، شرق لرستان، یزد، برخی نقاط کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود همچنین وزش باد شدید در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، سیستان وبلوچستان، یزد، کرمان وخراسان جنوبی دور از انتظار نیست.

بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی، طی سه روز آینده در جاده‌های کوهستانی استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور کولاک برف، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود. از این رو تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نیز نسبت به مواج شدن خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به افزایش سرعت وزش باد، از بعد از ظهر امروز (۱۵ اسفند) تا اوایل وقت جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و طوفانی است و ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر در این مناطق برآورد می‌شود همچنین دریای خزر از بعد ازظهر امروز (۱۵ اسفند) و طی روز جمعه (۱۶ اسفند) مواج و طوفانی است و ارتفاع موج بین دو تا سه متر برآورد می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود طی این مدت دراین مناطق احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به عمل آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها