معاون صدای رسانه ملی از آغاز به کار رادیو سفر در روز‌های پایانی سال خبر داد و گفت: این رادیو از 20 اسفند به مدت یک ماه با موج 95/5 مگاهرتز به مسافران نوروزی اطلاع‌رسانی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۵۶۸۶

حمید شاه‌آبادی روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث رانندگی با اشاره به این‌که بیش از 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد، عنوان کرد: همین امر باعث شد پویش60:30 با محوریت رادیو سلامت شکل بگیرد.
معاون صدای رسانه ملی اضافه کرد: رادیو سفر 24 ساعته با برنامه زنده به مسافران هشدار‌ها و اطلاعات لازم را ارائه می‌کند. وی یادآور شد: در رادیو سفر، در شش نوبت چهار ساعته شش گروه تخصصی برنامه سازی می‌کنند.
پویش ملی 60:30 با هدف تبیین راهکارها و بررسی دلایل بروز تصادفات و مهم‌ترین مشکلات مربوط به سوانح جاده‌ای با تمرکز بر فاصله 30کیلومتری شهرها تشکیل شده تا با اطلاع‌رسانی و تغییر رفتار شاهد کاهش حوادث جاده‌ای در این نقاط باشیم.
بر اساس آمار موجود، حدود 60 درصد تصادفات منجر به فوت در فاصله 30 کیلومتری شهرهای مقصد روی می‌دهد. این پویش در نظر دارد ضمن مطالبه تغییر مبلمان جاده‌ای در 30 کیلومتری محدوده شهرها، خطرات و دلایل بروز حوادث در این مناطق را متذکر شود تا با اطلاع رسانی و رفع آنها شاهد کاهش حوادث و تلفات باشیم.
عواملی همچون خواب آلودگی و نبود تمرکز، رعایت نکردن مهندسی استاندارد مبلمان جاده‌ای، افزایش تردد در30 کیلومتری شهر‌ها و همچنین بی توجهی به سرعت مناسب از جمله علل افزایش تصادف‌های جاده‌ای در فاصله 30 کیلومتری شهرهاست و به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای در این فاصله از شهرها، پویش 60:30 فعال شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها