آیدا و فرشید، جور دیگری‌اند، انگار جنس ما نیستند، از دنیای دیگری هستند، آسمانی، مثل بچه‌های جبهه و جنگ. وقتی از آنها می‌پرسم ویژگی یک نیروی جهادی چیست، یک واژه در صحبت‌های هردوشان مشترک است؛ خودسازی. می‌گویند یک نیروی جهادی اول باید خودش را بشناسد و پیدا کند، بعد به فکر کمک به دیگران باشد. خودشان این مسیر را رفته‌اند، برای همین هم حالا در گروه هایشان، جلسات خودسازی و مشاور مذهبی دارند. اصلا همان روز و شب اول با اعضای گروه دور هم جمع می‌شوند و از خودشان می‌گویند، از این‌که برای چه آمده‌اند و دنبال چه هستند و پی چه چیزی باید بگردند.
کد خبر: ۱۱۹۵۰۳۴

آنها از دختران و پسران زیادی می‌گویند که با عقایدی متفاوت، پوشش و گویش‌هایی گاه عجیب به گروه‌های آنها پیوسته‌اند، اما در پایان تغییرات زیادی کرده‌اند. حدیثه قاسمی دختری بود که اولین بار فعالیت جهادی‌اش را با گروه جهادی آیدا میرزایی شروع کرد. مهربانی او خیلی زود زبانزد اهل روستاهای مناطق محروم شد و همه پی‌اش را می‌گرفتند.
حدیثه همان شهیده‌ای بود که در حادثه سقوط هواپیمای آنتونف 140 در تهران، مسافر تاکسی بود و در اثر این تصادم به شهادت رسید. در گروه جهادی فرشید، اما شرایط از این هم جالب‌تر است.
فرشید از معتادان، افراد بددهن، خشن و اراذل و اوباش و افرادی با خالکوبی بدن و حتی شیطان‌پرستی می‌گوید که هر یک با نیتی و به گونه‌ای با او همراه شده‌اند و دست آخر، انسان دیگری در وجودشان شکفته و جوانه زده. فرشید حال و هوای اردوها را مثل جبهه می‌د‌اند، گرچه جبهه را ندیده، اما همین‌که می‌گوید هیچ یک از اعضای گروه پیش از دیگری وقت خواب پتو را روی خودش نمی‌کشد و به خواب نمی‌رود، یا برای سفره جمع کردن از هم سبقت می‌گیرند یا ... یعنی شباهت‌هایی هست که هیچ جای دیگری نمی‌توان نظیرش را دید و شنید جز جبهه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها