بردهای پرگل استقلال در لیگ، روحیه آنها را برای مسابقه با الدحیل بالا برده است

شفر: اگر حمایت نکنید یک امتیاز هم نمی‌گیریم

کد خبر: ۱۱۹۵۰۰۵

استقلال تهران موفق شد در هفته بیستم لیگ‌برتر فولاد را هم با نتیجه 3 بر یک بدرقه کند. این، ادامه راه موفق استقلال در هفته‌های اخیر بود که این تیم را تا رده چهارم جدول بالا کشاند. شاگردان وینفرد شفر که عطش زیادی برای گلزنی دارند، در این مسابقه هم خیلی هوشمندانه بازی کردند و با وجود موقعیت‌های نسبتا زیاد فولاد، برنده بازی شدند. آبی‌ها بعد از گلزنی منشا، یک گل خوردند و در ادامه توانستند با پاس منشا و ضربه زیبای پاتوسی دروازه میزبان را برای دومین بار باز کنند. بعد از آن بیشتر توپ در اختیار فولاد بود. تیم میزبان این بازی، چه در اواخر نیمه و چه در نیمه دوم موقعیت‌های نسبتا زیادی برای گلزنی داشت. چندبار مدافعان استقلال دروازه این تیم را نجات دادند. فولاد دیگر از گل نزدن خسته شده بود و در نهایت استقلالی‌ها با ضربه ایسما بازیکن تعویضی خود گل سوم را زدند تا میزبان را 3بر یک ببرند. تعبیر خیلی‌ها از این بازیکن، خط و نشان استقلال با خارجی‌هایش برای تیم‌های مدعی از جمله پرسپولیس بود. حالا آبی‌ها فارغ از آن مسابقه، عطش زیادی هم برای تقابل با تیم الدحیل در آسیا دارند.
وینفرد شفر هم بعد از برد3 بر یک تیمش مقابل فولاد از نتیجه‌ای که به دست آمده بود بسیار خوشحال به‌نظر می‌رسید و البته یک اسم تازه برای سبک بازی فولاد انتخاب کرد! «ما در این هفته‌ها بردهای خوبی به‌دست آوردیم و هفته گذشته هم بازی خوبی انجام دادیم آن هم در یک زمین خوب، پاس‌های خوبی می‌دادیم و روان کار کردیم. اما این هفته با تیمی بازی داشتیم که بلند بازی می‌کرد و پرس خوبی انجام می‌داد. آنها در نیمه دوم حدود ۲۰ پاس برای مهاجم بلندقامتشان ارسال کردند و ما کار سختی داشتیم. به دروازه‌بان، مدافعان وبازیکنان استقلال تبریک می‌گویم و در مورد این سبک از بازی‌ها در آلمان اصطلاحی داریم که به آن مسابقه می‌گوییم «چرک» ولی در ایران این بازی‌ها سخت است و باید بگویم بازیکنانم خیلی زحمت کشیدند.»
استقلال در ادامه مسیر خود باید به قطر برود.این تیم روز سه شنبه در ورزشگاه خانگی الدحیل مهمان این تیم است. آنها سال گذشته یکی از قوی ترین تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا بودند و با شکست مقابل پرسپولیس به فینال نرسیدند. شفر درباره این بازی هم گفت: «مصدومان‌شان‌ برگشته‌اند و قوی‌تر از قبل شده‌اند. آنها و همین‌طور دیگر رقبای ما هزینه‌های زیادی کرده‌اند تا موفق شوند. ما هم نیاز به حمایت داریم. اگر حمایت نکنند حتی شانس این را نداریم که مقابل الدحیل یک امتیاز به‌دست بیاوریم.»
فعلا شفر تمرکزش را روی ریکاوری تیمش گذاشته و تاکید دارد اگر تیم خوب ریکاوری نکند موفق نخواهد بود.آبی‌ها امروز ریکاوری خود را برگزار می‌کنند و بعد از آن عازم قطر می‌شوند. به احتمال فراوان فردا شفر به‌طور کامل به بازیکنان استراحت می‌دهد تا از نظر بدنی افت نکنند و خسته نباشند.

درخواست شفر از فتحی

اجازه نده بازیکنانم بروند
استقلال تهران سال گذشته تجربه بدی در فصل نقل و انتقالات داشت. هر چند این باشگاه بازیکنان جوانی جذب کرد و هوادارانش تصور کردند آنها به کار تیم می‌آیند اما رفته رفته اتفاقات دیگری هم رخ داد. چند بازیکن کلیدی تیم که ماندن‌شان بسیار حیاتی بود از استقلال جدا شدند. ابتدا امید ابراهیمی، مجید حسینی و امید نورافکن را از استقلال گرفتند. سپس مامه تیام هم به عجمان منتقل شد تا تیم شفر ناقص شود. جدایی این بازیکنان خیلی به ضرر آبی‌ها شد چراکه نتوانستند جالی خالی آنها را پر کنند و بدین ترتیب شروع بدی در لیگ برتر داشتند. وینفرد شفر در آن برهه اعتقاد داشت افتخاری مدیرعامل وقت و پندار توفیقی معاون او عامل همه این مسائل بوده‌اند. با وجود اصرار شفر به تمدید قرارداد این بازیکنان، مدام توفیقی مصاحبه می‌کرد و می‌گفت این بازیکنان جایی نمی‌روند و از خدایشان است در استقلال بمانند.
شفر از آن روزها درس گرفته و به امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال گفته نباید اتفاقات تابستان گذشته دوباره تکرار شود، چراکه در این صورت آنها دوباره ضربه می‌خورند. در حال حاضر آبی‌ها مهره‌هایی دارند که هر کدام می‌توانند به اروپا بروند. صیادمنش، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری و... از جمله بازیکنان موفقی بوده اند که گویا بعضی دلال‌ها هم با آنها تماس گرفته و پیشنهاد بازی در اروپا را به این بازیکنان داده‌اند. هفته گذشته شفر نسبت به این موضوع واکنش نشان داد گفت نباید باشگاه اجازه دهد که کسی آنها را از استقلال بگیرد. حالا هم مربی آلمانی برای محکم کاری جلسه‌ای با فتحی برگزار کرد تا همین حرف‌ها را به او منتقل کند. شفر در این جلسه به مدیرعامل آبی‌ها گفت: «نباید اجازه دهیم اتفاقات تابستان قبل در استقلال تکرار شود. شما هم اجازه ندهید بازیکنان از تیم جدا شوند. ما سال گذشته تجربه بدی از جدایی بازیکنان داشتیم. استقلال باشگاه بزرگی است و باید بازیکنانش را حفظ کند. ما سال قبل تیم قدرتمندی ساختیم ولی با جدایی بازیکنان تیم دوباره با مشکلاتی روبه‌رو شد. تابستان آینده نباید اجازه دهیم دوباره همان اتفاقات در استقلال رخ دهد.» شفر همچنین به فتحی گفت هر مدیرعاملی که چنین تیمی داشته باشد خوشحال است و قدر آن را می‌داند بنابراین باید مشکلات تیم هم حل شود و به بازیکنان بیشتر توجه شود. فتحی هم تاکید کرد هدف او این است که بتواند بهترین امکانات را در اختیار تیم قرار دهد.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها