سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با انتقاد از تصمیم هیات دولت مبنی بر به تعویق انداختن اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری گفت: اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده ربطی به تحریم‌ها ندارد و موتورسازان تحریم‌ها را بهانه قرار دادند تا سود بیشتری ببرند. این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها هزینه‌های اجتماعی نیز در پی دارد.
کد خبر: ۱۱۹۴۹۵۳



به گزارش ایسنا، حسین شهیدزاده‌‌ با بیان این‌که براساس آیین‌نامه قانون هوای پاک به ازای هر موتور انژکتوری که وارد بازار می‌شود یک موتور سیکلت کاربراتوری فرسوده باید از چرخه حمل و نقل خارج شود، افزود: متاسفانه موتورسازان با لابی و پیش‌کشیدن مسائل تحریم و مشکلات اقتصادی توانستند وزارت صنعت را تشویق کنند که این موضوع را در هیات دولت مطرح کنند و اجرای آیین‌نامه قانون هوای پاک را به تعویق بیندازند. وی با اشاره به این‌که اسقاط یک موتور فرسوده حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد، عنوان کرد: یک موتور کاربراتوری به طور میانگین ۱۵ گرم آلودگی به ازای هر کیلومتر پیمایش تولید می‌کند؛ درحالی‌که اگر همان موتورسیکلت مجهز به سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری شود، میزان تولید آلودگی آن به زیر دو گرم در هر کیلومتر کاهش پیدا می‌کند، بنابراین تعویق این آیین‌نامه قانونی هزینه‌های اجتماعی در پی دارد. شهیدزاده گفت: اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده ربطی به تحریم‌ها ندارد، چرا که در حال حاضر برخی قسمت‌های موتورسیکلت‌های انژکتوری از خارج از کشور بدون مشکل خاصی وارد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها