ایران خودرو پس از آن که چندسالی از رقبای خصوصی خود نظیر کرمان موتور و مدیران خودرو عقب افتاد، رو به تولید کراس‌آورهای مختلف آورد. به گزارش خودروبانک، از جمله محصولات ایران خودرو در این سال‌ها در این رده، خودروهای هایما شامل هایما اس5، هایما اس7، هایما اس7 توربو و پژو 2008 بوده است.
کد خبر: ۱۱۹۴۸۲۱

با وجود آن که چند ماه از بازگشت تحریم‌های خودروسازی شاهد تعلیق فعالیت‌های پژو در ایران هستیم، انتظار می‌رفت در سایه همکاری ادامه‌دار شرکای چینی، میزان تولید محصولات هایما در ایران‌خودرو، بیش از میزان تولید پژو 2008 باشد. با این حال خلاف این موضوع در روند تولیدی ایران‌خودرو مشاهده می‌شود و میزان تولید پژو 2008 در این شرکت، بیشتر از تولید محصولات هایماست.
مطابق آمار اعلام شده از سوی دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بهمن گذشته، ایران خودرو موفق به تولید 354 دستگاه از محصولات هایما شده است، با این حال میزان تولید پژو 2008 با وجود کاهش تولید نسبت به ماه گذشته، 494 دستگاه بوده که اختلاف قابل توجهی با میزان تولید محصولات هایما دارد.
از سوی دیگر ایران خودرو در بهمن ماه گذشته، 704 دستگاه از محصولات هایما را به فروش رسانده که با توجه به میزان تولید محصولات هایما در این شرکت، ایران‌خودرو نیاز دارد روند تولید محصولات خود در این شرکت را تسریع بخشد تا بتواند نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام کند.
محصولاتی از هایما که اکنون در ایران خودرو تولید می‌شوند، شامل هایما اس5 به عنوان یک کراس اوور کوچک و هایما اس7 توربوشارژر به عنوان یک کراس اوور متوسط می‌شوند. هایما اس5 با بهره گیری از موتور توربو، قصد به چالش کشیدن رقبای خود نظیر ام‌وی‌ام ایکس22، جک اس3 و چانگان سی‌اس35 را داشته است، با این حال به علت عرضه محدودی که در بازار داشته است، آنچنان برای مشتریان شناخته شده نیست.
از سوی دیگر هایما اس7 توربوشارژر که نسخه ارتقا یافته هایما اس7 محسوب می‌شود، به واسطه امکانات خوب و موتور پر قدرت خود، توانسته رقابت نسبتا خوبی را با چری تیگو 5 و جک اس5 داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها