رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

روزی 67 زلزله خفیف در ایران رخ می دهد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: روزانه حدود 67 زلزله خفیف در کشور داریم و هر سال 175 زلزله بالای چهار و یک زلزله 6 تا 6.4 ریشتری در کشور رخ می دهد.
کد خبر: ۱۱۹۴۷۲۹
روزی 67 زلزله خفیف در ایران رخ می دهد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اسماعیل نجار در تجلیل از برترین های مدیریت بحران استان خراسان جنوبی در سال 1397 گفت: هر 10 سال یک زلزله هفت ریشتر را در کشور تجربه می کنیم که همواره باید آماده باشیم و تلاش شود این آمادگی در همه عرصه های ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری پرحادثه است افزود: از 46 حادثه مهم که در دنیا رخ می دهد 35 حادثه در کشور ما ممکن است روی دهد و مهمترین این حوادث زلزله است.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: در خراسان جنوبی همت و آمادگی در حال ارتقا است و وحدت و انسجامی که بین نیروهای امدادی استان وجود دارد بی نظیر است.

وی گفت: هر کسی وارد معرکه بحران می شود انسان برتر است و کسی که جان خود را در معرض خطر قرار می دهد تا جان انسان دیگری را حفظ کند، برترین است.

نجار افزود: یکی از نکات مهم آموزه های دینی ما کمک به همنوع است و قرآن کریم می فرماید نجات جان یک انسان به معنای نجات جان بشریت است لذا این جایگاه کار امداد و نجات است که اگر یک نفر را نجات دهند، همه بشریت را نجات دادند.

وی بیان کرد: انسان باید بزرگی روح پیدا کند تا بتواند به نقطه ای برسد که جانش را برای انسان دیگری فدا کند و ما مسلمانان و ایرانی ها باید به خود ببالیم که چنین آموزه هایی داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کسی که امروز مورد تجلیل قرار می گیرد فردی است که با ریسک بالا و تحمل خطر زیاد به داخل چاه رفته و زنی را از این چاه زنده و سلامت بیرون می آورد و این زیبایی و عظمت قابل وصف نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها