معاون توسعه منابع صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: اختلاس‌‎های نسبت داده شده به این صندوق ناحق بود،در تحقیق مجلس سخنی از اختلاس به میان نیامد.
کد خبر: ۱۱۹۴۵۶۵
تکذیب اختلاس‎های میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، فتاح سلیمی معاون توسعه منابع صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه اعضای کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان در خانه معلم اردبیل گفت: در سال ۹۷ نسبت به سال قبل سود سپرده اعضا صندوق دو برابر شده که با این روند امیدواریم این سودآوری در سال‌های آینده چند برابر شود.

وی با بیان اینکه به دلیل فضاسازی ایجاد شده علیه این صندوق در سال‌های گذشته، خسارت‌هایی متوجه اعضای صندوق شد، افزود: اختلاس‌های میلیاردی که به این صندوق نسبت داده شد، ناحق بود، به طوری که در گزارش مجلس شورای اسلامی پس از تحقیق و تفحص سخنی مبنی بر اختلاس از این صندوق به میان نیامده است.

سلیمی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه دو بخش متفاوت است، بیان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه سهام‌دار است و ۴۷ درصد از سهام این بانک متعلق به این صندوق است، ولی با توجه به برخی مشکلات پیش آمده در موضوع وام‌ها برای بانک سرمایه، نگاه مردم به صندوق ذخیره فرهنگیان حساس‌تر شد.

معاون توسعه منابع صندوق ذخیره فرهنگیان کشور افزود: بر همین اساس اطلاعات لازم به قوه قضائیه ارسال و صندوق ذخیره فرهنگیان مدعی و شاکی از سوء مدیریت‌هایی که پیش از این وجود داشته، شده و تیم حقوقی مامور شده تا حقی از این مجموعه ضایع نشود.

وی با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام دولت برای پرداخت مطالبات فرهنگیان در سال‌های ۹۳ تا ۹۵، این اقدام را دستاوردی برای اعضای صندوق دانست و تصریح کرد: مبلغ نزدیک به ۶۴۰ میلیارد تومان از این محل به صندوق پرداخت خواهد شد.

سلیمی با بیان اینکه از گذشته ۱.۱۲ درصد از حقوق فرهنگیان عضو ماهانه به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می‌شده از اعضا کارگروه استان خواست نسبت به اطلاع‌رسانی به اعضا برای افزایش سهم‌الشرکت خود تا پنج درصد و استفاده از مزایای آن اقدام کنند.

معاون توسعه منابع صندوق ذخیره فرهنگیان کشور بیان کرد: بر اساس تبصره ۶۳ قانون برنامه دوم توسعه، فرهنگیان عضو می‌توانند تا پنج درصد از حقوق ماهیانه خود را به صندوق واریز و دولت نیز معادل این مبلغ را به حساب اعضا نزد صندوق ذخیره فرهنگیان اختصاص می‌دهد و اعضای صندوق می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: فرهنگیانی که عضو صندوق نیستند هم از کمک دولت که به سایر کارکنان ارائه می‌شود محروم می‌شوند و هم از مزیت عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان برخوردار نمی‌شوند و از آنجا که مبلغی که دولت برای سایر کارکنان پرداخت می‌کند یک مبلغ ثابت است کسر تا پنج درصد از حقوق برای فرهنگیان عضو صندوق ذخیره یک مزیت ویژه محسوب می‌شود.

سلیمی با اشاره به اینکه شرکت فرآیند نوین استحکام سازه به عنوان متولی امور اعضای صندوق اقدام به نظرسنجی از اعضا کرده است، گفت: در این نظرسنجی که به صورت الکترونیکی انجام شد ۲۲ هزار نفر از فرهنگیان عضو صندوق شرکت کردند و نیاز‌های اعضای صندوق در حوزه‌های مختلف اولویت بندی و براساس آن اقدامات لازم برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

معاون توسعه منابع صندوق ذخیره فرهنگیان کشور تصریح کرد: در همین راستا پروژه کارت اعتباری «کیپ کارت» در وهله نخست در شهر مقدس مشهد به صورت پایلوت اجرا و در نهایت به سایر استان‌ها گسترش خواهد یافت و در این طرح فرهنگیان عضو صندوق با برخورداری از این کارت می‌توانند خرید کرده و مجددا کارت آنان شارژ خواهد شد.

وی با اشاره به خرید شرکت پتروشیمی انرژی سپهر بانک صادرات ایران توسط صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: سود‌آوری صندوق در سال‌های آینده چند برابر خواهد شد که از معاونان توسعه منابع مناطق و نواحی حاضر انتظار می‌رود که به فرهنگیان به ویژه فرهنگیان در شرف بازنشستگی اطلاع رسانی شود عضویت خود را تداوم دهند تا از مزایا و سود صندوق که از این محل عاید می‌شود بهره‌مند شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها