سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: بیشترین اهداکنندگان خون 26 تا 35 سال دارند که 38درصد از اهداکنندگان خون در کشور را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۵۹

به گزارش ایرنا، بشیر حاجی‌بیگی ‌افزود: اهداکنندگان در گروه سنی 36 تا 45سال هم دومین رتبه از نظر اهدای خون در کشور را به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که کمترین میزان اهدای خون در کشور متعلق به گروه سنی 56 تا 60 سال است که 3درصد از جمعیت اهداکنندگان را شامل می‌شوند. وی عنوان کرد: اهداکنندگان خون بین سنین 18 تا 25سال شامل 17 درصد و افراد در گروه سنی 46 تا 55 سال 15درصد از اهداکنندگان خون را تشکیل می‌دهند.
حاجی بیگی ادامه داد: از هر فرد سالم بالای 50 کیلوگرم وزن و سن بالای 18‌تا 60 سال 10-5 سی‌سی یا میلی‌لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خون گرفته می‌شود. وی تصریح کرد: حجم کیسه‌های خون اهدایی 450سی‌سی یا میلی لیتر است و 63سی‌سی ماده ضد انعقادی درون کیسه‌های خون موجود است.سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون 18سال تمام و حداکثر سن 60سال تمام است.
حاجی بیگی افزود: حداکثر سن برای اولین اهدای خون 60 سال است و برای دفعات بعدی اهداکننده مستمر (با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) حداکثر 65 سال است. وی درباره ضرورت اهدای خون تصریح کرد: خون سالم، نجات دهنده زندگی است و همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده‌های خونی پیدا می‌کند. حاجی بیگی گفت: بارزترین مثال برای موقعیت‌هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می‌شود، شامل زمان بروز حوادث و سوانح گوناگونی نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی‌ها و اعمال جراحی است.
وی بیان کرد: همچنین زنان باردار در حین زایمان، نوزادان و بخصوص نوزادان نارس که به زردی دچار می‌شوند، نیازمند خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی‌درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف‌کنندگان خون و فرآورده‌های خون به شمار می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها