خبرنگار و تحلیلگر شبکه آمریکایی سی‌.ان‌.ان به دلیل اتخاذ مواضع ضد صهیونیستی و حمایت از فلسطینیان از کار رسانه‌ای در این شبکه خبری اخراج شد. سی‌.ان‌.ان پیش از این نیز یک کارشناس خود را به دلیل توهین به دونالد ترامپ اخراج کرده بود. اینها نشان می‌دهد این شبکه خبری برعکس شعارهای خود در آزادی بیان تنها این آزادی را درجایی مجاز می‌شمارد که منافع این شبکه خبری را خدشه‌دار نکند.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۱۶

به گزارش فارس، مارک لامون، خبرنگار و تحلیگر شبکه سی‌.ان‌.ان -که در نشست سازمان ملل به مناسبت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین صحبت می‌کرد- ناگهان میان سخنانش خواستار تحریم رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات در حق فلسطینیان شد. وی در جمع حاضران گفت: آنچه اسرائیل درباره جنگ آزادسازی می‌گوید، همان روز نکبت ملت فلسطین است که در آن اسرائیل میلیون‌ها فلسطینی را آواره کرد و به قتل رساند. تحلیلگر سی‌.ان‌.ان در حالی که این اظهارات ضد صهیونیستی را با صدای بلند عنوان می‌کرد، مورد تشویق حاضران قرار گرفت. لامون در ادامه اظهاراتش شعار داد: فلسطین از نهر تا بحر ـ از رود اردن تا دریای مدیترانه ـ و گفت: اسرائیل امروز عبور و مرور ساکنان غزه و کرانه باختری را محدود کرده است. فقط به جرم این‌که آنها یهودی نیستند.
روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل نشست همبستگی با ملت فلسطین برگزار شده بود. ریاض منصور، نماینده دولت خودگردان نیز در این اجلاس سخنرانی کرد و از همه کشورها خواست در این شرایط حساس به کمک فلسطینی‌ها بشتابند. اما اظهارات مارک لامون بازتاب وسیعی در نشست سازمان ملل داشت و بخصوص میان یهودیان ساکن آمریکا داشت و آنها بلافاصله نسبت به این اظهارات واکنش نشان دادند. همزمان باربارا لوین؛ سخنگوی خبرگزاری سی‌.ان‌.ان نیز در پی اظهارات مارک لامون اعلام کرد او دیگر قراردادی با این شبکه خبری ندارد. به دنبال آن اعلام شد این خبرنگار و تحلیلگر سی‌.ان‌.ان از دانشگاه نیز اخراج شده است. مارک لامون در توییتر در واکنش به این اقدام خبرگزاری سی‌.ان‌.ان نوشت: من از آزادی فلسطین و حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت‌شان حمایت می‌کنم و بشدت منتقد سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل هستم. من در تمام طول زندگی‌ام با این مسائل مبارزه کرده‌ام.
شبکه خبری سی‌.ان‌.ان یک‌سال پیش نیز در اقدامی عجیب یک کارشناس و مجری خود را به دلیل انتقاد از دونالد ترامپ از کار برکنار کرد‌. یک بار دیگر نیز کتی گریفین با انتشار یک ماسک خونین از چهره ترامپ که بر دستان خود داشت از کار در این کانال خبری برکنار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها