به گزارش روابط عمومی سیمافیلم، حسین کوبچی، پشتیبان تولید نمایشی سیما فیلم در ارتباط با فرمت جدید سریال‌های الف ویژه این سازمان گفت: با توجه به سیاستگذاری‌های جدید مدیران سازمان صداوسیما از این پس مقررشده تا فرمت سریال‌های «الف ویژه» این سازمان به k8 تغییر کند.
کد خبر: ۱۱۹۳۳۶۰

او ادامه داد: تاکنون سریال‌های تولیدشده در سیمافیلم تنها در فرمتhd تولید می‌شدند اما از این پس سریال‌های الف فاخر این سازمان در فرمت k4 و سریال‌های الف ویژه این سازمان در فرمت k8 تولید می‌شوند.
کوبچی در ادامه گفت: کیفیت تصویر k8، هشت برابر بالاتر از کیفیت تصویر موجودی است که سریال‌های تلویزیونی پخش می‌شوند. تا به امروز در دیگر کشورهای دنیا کمتر از تعداد انگشتان یک دست سریال در این کیفیت تولید شده است و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از پیشروهای سریال‌سازی در این کیفیت در دنیاست.
پشتیبان تولید نمایشی سیمافیلم تأکید کرد: صداوسیمای ایران همیشه در آسیا پیشرو بوده و این‌بار نیز باوجود شرایط سیاسی خاصی که بر کشور ما حاکم شده و تحریم‌های متنوعی که به‌ناحق اعمال‌شده بازهم به افق‌های دور نگاه می‌کند و با وجود محدودیت‌هایی که این صنعت در دنیا دارد محاسباتی انجام داد تا سریالسازی در ایران مجهز به این تجهیزات شود.
او در ادامه بیان کرد: چهار سال و نیم زمان تا ضبط و آماده‌سازی برای پخش دو سریال الف‌ویژه سیمافیلم داریم که در این بازه زمانی تلویزیون خانگی تغییرات زیادی می‌کند و قابلیت پوشش و پخش این کیفیت تصویر را پیدا می‌کند، البته در شرایط فعلی نیز فرمت k8 از تلویزیون قابل پخش با کیفیت پایین‌تر است. کوبچی با بیان این‌که در کشورهای پیشرفته دنیا فیلم‌های فاخر باکیفیت بالا ضبط می‌شوند تا به فروش در بازارهای جهانی برسند ادامه داد: با بالا بردن کیفیت ضبط آثار فاخر تلویزیونی، به فروش بین‌المللی آنها فکر می‌کنیم که قابلیت پخش با کیفیت خوب در همه کشورهای دنیا را داشته باشد.
او افزود: تا زمان پخش سریال‌های الف ویژه، بستر اینترنت برای پخش این فرمت آماده شده و تغییرات بنیادینی در ارسال محتوا با افزایش پهنای باند در پخش‌کننده‌ها به مخاطب ایجاد می‌شود.
لازم به ذکر است دو سریال «موسی(ع)» جمال شورجه و «سلمان فارسی» داوود میرباقری از جمله سریال‌های الف ویژه سازمان سیمافیلم هستند که با این سیاستگذاری جدید در فرمت k8 برای پخش تولید می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها