معرفی محبوب‌ترین،‌پرفروش‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین سواری‌هایی که خیلی‌هایشان با استانداردهای ما در فهرست خودروهای لوکس قرار می‌گیرند

10 سواری پرفروش امسال در جهان

همان‌طور که می‌دانید «سدان» در اصطلاح ماشین‌بازها به خودروهای صندوق‌دار گفته می‌شود. درواقع سدان‌ها خودروهایی هستند که سقف ثابت، صندوق مجزا، دو ردیف صندلی و چهار در دارند. سدان که رایج‌ترین نوع طراحی بدنه خودروست، به دسته‌های مختلفی مثل سدان خانوادگی، سدان شهری و سدان لوکس تقسیم می‌شود. باتوجه به تنوع سدان‌ها در دنیای خودرو، اگر قصد خرید یکی از آنها را دارید به‌نظر می‌رسد تصمیم سختی در پیش خواهید داشت! انتخاب خودرویی که علاوه بر زیبایی، راحتی و خوش‌دست بودن از مشخصه‌های فنی خوبی نیز برخوردار بوده و مقرون به‌صرفه هم باشد مطمئنا کار آسانی نخواهد بود. در این گزارش فهرستی از سدان‌های محبوب و مقرون به‌صرفه در سطح جهان را مرور کنیم و کمی با مشخصات فنی مهم آنها آشنا می‌شویم.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۲۴

فولکس‌واگن پاسات (Volkswagen Passat)
22160 $

پاسات یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین سدان‌های بازار جهانی است. در این خودروی پرطرفدار، موتوری 8/1 لیتری دارای چهار سیلندر توربو به‌کار رفته است که قدرتی برابر با 170 اسب‌بخار تولید می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو 185 کیلومتردرساعت است و شتاب صفر تا صد آن تقریبا 5/7 ثانیه طول می‌کشد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، در شهر 8/9 لیتر و در جاده 9/6 لیتر در هر صد کیلومتر است که آن را در دسته نسبتا کم‌مصرف‌ها طبقه‌بندی می‌کند. جعبه‌دنده پاسات دارای شش دنده دستی است که باتوجه به سفارش مشتری، قابلیت تبدیل به هفت دنده خودکار را نیز دارد.
برای کسانی‌که قدرت بیشتری از خودروی خود می‌خواهند، امکان انتخاب موتور 6/3 لیتری با قدرت 280 اسب‌بخار از سوی شرکت فولکس‌واگن فراهم شده است. این موتور شش سیلندر (VR6)، از نوع ترکیبی است که سیلندرهای آن زاویه‌ای 15 درجه‌ای دارند و درواقع ترکیبی از موتورهای خورجینی و خطی محسوب می‌شود.

نیسان ماکسیما (Nissan Maxima)

32410 $

اگر نیسان ماکسیما مقرون به‌صرفه‌ترین خودروی سدان نباشد، قطعا یکی از بهترین‌ها در این زمینه است. هنگام خرید این خودروی بسیار ایمن، امکان نصب همه تجهیزات جدید و به‌روز روی آن وجود دارد؛ اما حتی بدون اضافه کردن امکانات جدیدتر، فضای داخل اتاق این خودرو بسیار راحت و دلنشین است و از این نظر در میان رقبای خود کم‌نظیر است.
موتور 5/3 لیتری ماکسیما قدرتی در حدود 300 اسب‌بخار تولید می‌کند و جعبه‌دنده آن دارای فناوری «انتقال قدرت متغیر» یا CVT (سرواژهContinuously Variable Transmission) است. دیفرانسیل این خودرو در جلو قرار دارد و حداکثر سرعت آن 6/215کیلومتردرساعت است. همچنین شتاب صفر تا صد ماکسیما حدود 6 ثانیه طول می‌کشد و مصرف سوخت آن نیز 7/10 لیتر در هر صد کیلومتر برای استفاده درون شهری و 8/7 لیتر در هر صد کیلومتر برای استفاده برون‌شهری تخمین زده می‌شود.

مرسدس‌بنز کلاس سی (Mercedes-Benz C-Class)
39325 $

به‌طور حتم مرسدس‌بنز کلاس سی، مقرون به‌صرفه‌ترین خودروی سدان لوکسی است که می‌توان خرید! این خودرو در دو تیپ مختلف عرضه می‌شود؛ یکی با موتور چهار سیلندر توربو که توان آن 201 اسب‌بخار است و دیگری با موتور شش سیلندری که توانش 302 اسب‌بخار است. شرکت مرسدس خودروی کلاس سی خود را با محور عقب روانه بازار می‌کند، ولی مشتری می‌تواند هنگام خریدن خودرو، مدل دو دیفرانسیل آن‌را سفارش دهد. 8/210 کیلومتردرساعت حداکثر سرعتی است که کلاس سی می‌تواند به آن دست یابد و تقریبا 2/6 ثانیه زمان لازم است تا سرعت این خودرو از صفر به صد کیلومتردرساعت برسد. همچنین متوسط مصرف سوخت مرسدس‌بنز کلاس سی برای محیط شهری 8/9 لیتر در هر صد کیلومتر و برای محیط بزرگراه و اتوبان 6/7 لیتر در هر صد کیلومتر است.

هیوندا جنسیس (Hyundai Genesis)

38950 $

با این‌که هیوندای جنسیس در دسته سدان‌های لوکس قرار می‌گیرد، ولی یک سدان مقرون به‌صرفه هم محسوب می‌شود و به‌شدت محبوب و پرفروش است! موتور شش سیلندر خورجینی این خودرو قدرت 311 اسب‌بخار را ارائه می‌کند و در بسیاری از کشورها خریدار می‌تواند آن‌را به موتور هشت سیلندر خورجینی با نیروی 420 اسب‌بخار ارتقا دهد.
محور جنسیس در عقب آن قرار دارد اما مدل دو دیفرانسیل آن نیز تولید می‌شود. مصرف سوخت این خودرو به‌طور متوسط 7/15 لیتر در هر صد کیلومتر برای خیابان‌های درون‌شهری و 2/10 لیتر در هر صد کیلومتر برای جاده‌های برون‌شهری محاسبه شده است که مصرف بالایی برای یک سدان به‌نظر می‌رسد! حداکثر سرعت جنسیس 4/233 کیلومتردرساعت است و این خودرو می‌تواند در عرض پنج ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتردرساعت برساند.

تویوتا کمری (Toyota Camry)

23070 $

تویوتا کمری هم یکی از بهترین خودروها با قیمت متوسط در بین خودروهای خارجی محسوب می‌شود. این خودرو سال‌هاست در رتبه‌های برتر پرفروش‌ترین سدان‌های بازار قرار دارد. کمری دارای موتور چهار سیلندر 178 اسب‌بخاری است و مانند بیشتر خودروسازها، تویوتا نیز امکان ارتقای آن به موتور شش سیلندر با قدرت 268 اسب‌بخار را فراهم کرده است. جعبه‌دنده استانداردی که روی کمری قرار داده می‌شود، شش دنده و خودکار است. تویوتا مدلی از کمری هیبریدی (Hybrid) را نیز تولید کرده ‌است، اما درخصوص مدل بنزینی، میانگین مصرف سوخت 4/9 لیتر در هر صد کیلومتر برای داخل شهر و 7/6 لیتر در هر صد کیلومتر برای خارج از آن است. نهایت سرعتی که کمری بنزینی می‌تواند به آن دست‌یابد 185 کیلومتردرساعت است و شتاب صفر تا صد آن حدود هشت ثانیه زمان می‌برد.

هوندا آکورد (Honda Accord)
22105 $

هوندا آکورد از چند دهه پیش تاکنون، همیشه از مقرون به‌صرفه‌ترین خودروهای سدان بوده است. این خودروی خوش‌ساخت و بسیار محبوب با موتور 4/2 لیتری چهار سیلندر خود، نیرویی برابر با 185 اسب‌بخار تولید می‌کند. شرکت هوندا برای آکورد جعبه‌دنده‌ای هفت حالته طراحی کرده است.
موتور تیپ اسپورت این خودرو کمی بهبود یافته و قدرت 189 اسب‌بخار را تولید می‌کند. البته خریدار هنگام خرید خودرو امکان انتخاب موتور 5/3 لیتری شش سیلندر را نیز دارد. این موتور نیروی 278 اسب‌بخار را تحویل می‌دهد. مصرف سوخت آکورد نسبت به خودروهای هم‌رده خودش نسبتا بالاست و برای شهر عددی حدود 13 لیتر در هر صد کیلومتر را نشان می‌دهد. این عدد برای جاده حدود 5/8 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. بیشترین سرعت این خودرو 8/210 کیلومتردرساعت است و شتاب آن از صفر تا صد تقریبا 8/5ثانیه زمان می‌خواهد. هوندا آکورد همچنان در بازار خودرو، در رتبه‌های بالای پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد.

تویوتا کرولا (Toyota Corolla)
17230 $

کرولا که یکی از پرفروش‌ترین سواری‌های موجود در بازار است، برای چند دهه در صدر قابل اعتمادترین خودروها بوده است و همچنان به این روند ادامه می‌دهد! موتور چهار سیلندر این خودرو 132 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. بیشترین سرعت کرولا 6/178کیلومتردرساعت است و صفر تا صد آن حدود 5/10ثانیه زمان می‌برد. مصرف سوخت این خودرو موقع رانندگی در شهر 1/8 لیتر در هر صد کیلومتر و موقع رانندگی در جاده 4/6 لیتر در هر صد کیلومتر محاسبه شده‌است.

هوندا سیویک (Honda Civic)
20440 $

هوندا سیویک هم دهه‌هاست یکی از خودروهای سدان مقرون به‌صرفه به‌حساب می‌آید. این خودروی پرفروش یک موتور چهار سیلندر خورجینی دارد که توان آن 158 اسب‌بخار است و دو لیتر گنجایش دارد. خریداران سیویک می‌توانند موتور 5/1 لیتری دیزلی را برای خودرویشان انتخاب کنند که توان آن 174 اسب‌بخار است.
جعبه‌دنده سیویک از نوع هفت حالته دستی است که امکان تبدیل آن به جعبه‌دنده CVT نیز هنگام خرید خودرو وجود دارد. مصرف سوخت این خودروی کم‌مصرف تقریبا 6/7 لیتر در هر صد کیلومتر هنگام رانندگی در ترافیک شهری است. این شاخصه هنگام رانندگی در خارج از شهر به
6/5 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می‌یابد. بیشترین سرعتی که می‌توان از سیویک انتظار داشت 8/202کیلومتردرساعت است و شتاب صفر تا صد آن حدودا 8/6 ثانیه طول می‌کشد.

تویوتا آوالون (Toyota Avalon)

32285 $

تویوتا آوالون مجهز به موتور شش سیلندر 5/3 لیتری با توان 268 اسب‌بخار است و جعبه‌دنده‌ای هفت حالته و خودکار دارد. سرعت این سواری مقرون به‌صرفه را می‌توان درنهایت تا 3/204 کیلومتردرساعت افزایش داد و شتاب آن از صفر تا صد، تقریبا 2/6 ثانیه زمان می‌برد.
آوالون یک سدان کم‌مصرف است که 2/11 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف شهری و 5/7لیتر در هر صد کیلومتر مصرف جاده‌ای دارد. همچنین فضای داخل اتاق این خودروی خوش‌دست، بزرگ و جادار است.
شرکت تویوتا مدل هیبریدی آوالون را نیز تولید می‌کند که رانندگی با آن بسیار نرم و لذت‌بخش است. مصرف بنزین در این مدل از آوالون تقریبا 5/5 لیتر در هر صد کیلومتر است و موتور ترکیبی بنزینی ـ الکتریکی آن 5/2 لیتر گنجایش دارد. این موتور دارای چهار سیلندر به‌صورت خورجینی بوده و همچنین توان آن 200 اسب‌بخار است. جعبه‌دنده آوالون هیبریدی از نوع CVT است و بیشینه سرعت آن 4/204 کیلومتردرساعت است. این خودرو به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین سدان‌های موجود در بازار شناخته می‌شود.

کیا کادنزا (Kia Cadenza)

34900 $

کادنزا یکی از محبوب‌ترین سدان‌های خانوادگی است که در رتبه‌های بالای مقرون به‌صرفه‌ترین‌ها قرار دارد. موتور این خودرو شش سیلندر خورجینی است و ظرفیت 3/3 لیتری آن باعث می‌شود قدرتی معادل با 293 اسب‌بخار تولید کند. دیفرانسیل این خودرو در جلو قرار دارد و جعبه‌دنده خودکار آن هفت حالته است.
بیشینه سرعتی که می‌توان از کیا کادنزا انتظار داشت 8/247 کیلومتردرساعت است و شتاب صفر تا صد آن تقریبا 3/6 ثانیه وقت می‌گیرد. همچنین در طراحی اتاق این خودرو، فضای کافی و راحت برای حداکثر چهار نفر بزرگسال در نظر گرفته شده‌است.

فراز سهیلی آزاد

جام‌جم

منبع: carophile

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها