پرسپولیس به سپاهان رسید

طلسم پنالتی‌ها شکست

پرسپولیس در روزی که کمترین نشانی از روزهای درخشان خود نداشت، از سد پدیده شهر خودرو گذشت تا به نیمه‌‌نهایی و بازی با سپاهان در اصفهان برسد.
کد خبر: ۱۱۹۳۰۱۲

این سومین بازی پرسپولیس و پدیده در این فصل بود که هر سه بار با کامیابی پرسپولیس و برانکو و همین طور ناکامی پدیده و یحیی گل‌محمدی همراه بود.
22 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی توقع داشتند پرسپولیس در این بازی بهتر از مهمانش بازی کند؛ اما قرمزپوشان در این بازی ناهماهنگ و غیرمتمرکز بازی کردند و نبود هارمونی در تیم آنقدر مشهود شد که برانکو مجبور شد هم مهدی ترابی و هم سروش رفیعی را از بازی بیرون بکشد. هواداران پرسپولیس پیش ار شروع نیم‌فصل دوم، به این دو خرید، امید فراوانی بسته بودند؛ اما این دو بازیکن نتوانستند نمایشی در حد انتظار ارائه کنند. پرسپولیس با اضافه شدن بشار رسن نظم بهتری گرفت و کارهای تیمی مناسبی پیدا کرد؛ اما این نظم به گلی منجر نشد.
رد پای مصلح در 2 گل
گل اول بازی را پدیده به ثمر رساند. در دقیقه 12 بازی، شیری آفساید را پر کرد و مهدی‌خانی توپ را از کنار دست های بیرانوند عبور داد و توپی را که به سمت دروازه پرسپولیس می‌رفت شایان مصلح به گل تبدیل کرد.
گل تساوی را هشت دقیقه بعد باز هم مصلح به ثمر رساند. پربه کرنر ارسالی از سوی ترابی را مصلح با یک ضربه زیبا به گل تبدیل کرد تا بازی یک - یک شود.
نتیجه مساوی یک - یک تا پایان بازی در وقت‌های قانونی و دو وقت اضافی بدون تغییر ماند تا در نهایت کار به ضربات پنالتی کشیده شود.
ضربات دردسرساز
پرسپولیس خاطره خوشی از ضربات پنالتی در جام حذفی ندارد. در دو فصل اخیر، ضربات پنالتی رای به حذف پرسپولیس داده بود و این بار با وجود آنکه آنها بیرانوند پنالتی‌گیر را داشتند؛ اما باز هم دست و دلشان می‌لرزید. شاید خراب شدن پنالتی بشار رسن و مهدی شیری به همین دلیل بود. آنها پنالتی خود را حتی در چارچوب دروازه هم نزدند. علی علیپور هم آخرین پنالتی پرسپولیس را زد؛ اما به بدترین شکل ممکن چیپ زد و اگر دروازه‌بان پدیده رفلکس مناسبی می‌داشت ضربه او را به راحتی مهار می‌کرد. تنها پنالتی‌های بی‌دردسر پرسپولیس در این ضیافت را احمد نواللهی و بودیمیر زدند.
در تیم پدیده هم بهنام برزای پنالتی خود را به گل تبدیل کرد، ریگی و مرادمند ضرباتشان را به خارج زدند و پنالتی نعمتی توسط بیرانوند مهار شد تا پرسپولیس به نیمه‌‌نهایی و بازی با سپاهان در اصفهان برسد.
بازی با سپاهان در پایان لیگ
سعید فتاحی مسئول مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد به دلیل فشردگی شدید بازی ها دیدار سپاهان و پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی در پایان بازی های لیگ برتر برگزار خواهد شد.
پایان کابوس
کابوس ضربات پنالتی برای برانکو به پایان رسید. پرسپولیس مهر ماه 95 در ضربات پنالتی مغلوب قشقایی شیراز شد و این سناریو، آذر ماه 96 در مصاف با صنعت نفت هم تکرار شد تا ضیافت پنالتی ها برای دومین سال متوالی گریبان تیم برانکو را در جام حذفی بگیرد.
از ترکیب کنونی پرسپولیس احمد نوراللهی و کمال کامیابی نیا، دو بازیکنی بودند که در آن بازی معروف با قشقایی برای این تیم پنالتی زدند که احمد ضربه‌اش را گل کرد، اما کمال، پنالتی اش را از دست داد. پارسال هم در بازی با صنعت نفت بشار رسن، علی علیپور و سیامک نعمتی سه بازیکنی بودند که دیروز در زمین حضور داشتند و در آن بازی پنالتی زدند. رسن آنجا پنالتی اش را گل کرد اما علیپور و نعمتی ضربات خود را از دست دادند.
از جمع نفراتی که در دو شکست قبلی پرسپولیس پنالتی زدند، برانکو نام سه بازیکن را در فهرست پنج نفره قرار داد که ین بار بشار رسن پنالتی اش را از دست داد، اما احمد نوراللهی و علی علیپور توپ را تبدیل به گل کردند. ضربه چیپ علیپور، پایان کابوس برانکو و پرسپولیس در ضربات پنالتی هم بود تا این تیم، این بار با عبور از گذرگاه پنالتی ها، به نیمه نهایی جام حذفی صعود کند.

نگرانی بزرگ: سیدجلال

تنها نکته نگران کننده این بازی، مصدومیت سید‌جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس بود. او در دقیقه 85 با مصدومیتی سخت از بازی بیرون رفت تا ذهن همه هواداران را مشغول خود کند.
امروز با اعلام نتیجه آزمایش‌ها مشخص خواهد شد میزان دوری سیدجلال از میادین چقدر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها