نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند، حقوق‌های زیر ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان حقوق‌های دولتی از مالیات معاف شوند.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۰۱
حقوق‌های زیر ۲میلیون و ۷۵۰هزار تومان از مالیات معاف می شوند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی تبصره ۶ لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب بند الف تبصره ۶ لایحه بودجه، حقوق های زیر ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان حقوق بگیران دولت را از مالیات معاف کردند. علاوه بر این، درآمد زیر ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افراد در بخش خصوصی و کسبه و بازاری ها نیز از پرداخت مالیات معاف خواهد شد.

بر اساس بند الف تبصره ۶ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم در سال ۹۸ سالانه مبلغ ۳۳۰ میلیون ریال تعیین می شود.

نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده (به استثنای تبصره ۱ و ۲ ماده ۸۶ قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن با رعایت ماده ۵ قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به اعضای هیات علمی) کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه ۲۰ درصد و نسبت به مازاد چهار برابر تا ۶ برابر مشمول مالیات ۲۵ درصد و نسبت به مازاد ۶ برابر ۳۵ درصد می باشد.

میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد ۵۷ و ۱۰۱ قانون مالیات های مستقیم سالانه مبلغ ۲۵۸ میلیون ریال تعیین می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها