رئیس امنای سازمان بین المللی سیتی وان با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد کشورها گفت: برای استفاده بهینه از دستاوردهای گردشگری لازم است در این زمینه برندسازی اصولی صورت‌پذیرد برهمین اساس سازمان بین المللی سیتی‌وان به عنوان تنها ارایه دهنده برند(کیفیت، سلامت، حلیت، و اصالت) حلال ایران در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۹۰
فرصتی طلایی و جهانی برای ایران در صنعت گردشگری ایجاد شده است

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر ملک‌زاده در این زمینه تاکید کرد: مبحث حلیت برای اولین بار توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یعنی امام خمینی (ره) مطرح شد اما درباره استفاده از این موضوع در صنعت گردشگری تا چندی پیش فعالیت چندانی صورت نگرفت تا اینکه سازمان بین المللی سیتی‌وان با استفاده از اصول و دستورات دینی آیین‌نامه‌هایی درزمینه برند حلال تدوین و آن را به تایید سازمان جهانی گردشگری رساند و استاندارد 17065 (کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت) را دریافت کرد.

وی افزود: این استاندارد در بخش‌های مختلف قابلیت استفاده دارد و برای تمامی کشورها شناخته شده است و همگان این نماد را می‌شناسند. بنابراین این نشان می‌تواند در تمامی مراحل ارایه خدمات گردشگری و حتی سایر خدمات و محصولات بکار گرفته شود که عاملی در اعتماد مصرف‌کنندگان خواهد شد.

به گفته رئیس امنای سازمان بین المللی سیتی وان، اصلی ترین دستاورد نشان استاندارد سازمان بین المللی سیتی وان پذیرش آن در سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی OIC است بنابراین بازار هدفی غیرقابل انکار در میان 58 کشور اسلامی در اختیار داریم که گردشگران این کشورها می‌توانند با اطمینان خدمات یا کالای مورد نیازشان که دارای این نشان است را انتخاب کنند. به عنوان مثال اکنون فرش‌ دستباف ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین نمادهای صنایع دستی ایران دارای این نشان شده است که بیانگر و استاندارد کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت تمامی مراحل از ابتدای تولید مواد اولیه تا بافت و عرضه این محصول است.

ملک‌زاده اهمیت نشان حلال در صنعت گردشگری ارزش افزوده‌ای است که بسیاری از کشورهای غیر اسلامی هم در تلاش هستند تا با استفاده از آن بتوانند علاوه بر بازار‌های عادی، گردشگران مسلمان را نیز به خود جلب نمایند به این دلیل که این نشان می‌تواند درکنار ارایه خدمات و محصولات با رعایت اصول مذهبی حاکی از کیفیت بالای آن نیز باشد.

رئیس امنای سازمان بین المللی سیتی‌وان تاکید کرد: ایران در صنعت گردشگری امتیازهای ویژه‌ای دارد که با ارایه این نشان می‌توانیم امتیاز بالاتری برای ارایه این خدمات به متقاضیان بخصوص کشورهای مسلمان ارایه کنیم و دور از واقعیت نیست که بگوییم اکنون فرصتی طلایی در اختیار کشورمان با نشان استاندارد بین المللی سیتی وان ( 17065) قرار گرفته که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

به گفته دکتر ملک‌زاده، اگرچه کشور مالزی در زمینه برند حلال کمی جلوتر از ایران حرکت کرده است اما با در نظر گرفتن این موضوع که اکنون استاندارد 17065(کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت) ایران به عنوان سیتی وان نمادی جهانی در مجامع بین المللی شناخته می‌شود این کشور نیز برای دستیابی به موفقیت‌ قطعاً باید درکنار ایران حرکت کند و همین نکته امتیازی مضاعف برای گردشگری ایران ایجاد خواهد کرد.

وی به خبرنگار ما گفت: یکی از کارکردهای قابل توجه استاندارد یاد شده در بخش گردشگری پزشکی ایران است به این دلیل که بسیاری از گردشگران متقاضی دریافت خدمات پزشکی در ایران به موازین و قوانین شریعت اسلام پایبند بوده و علاقمند هستند خدمات حلال دریافت کنند به این معنی که بیمارستان، خدمه، پزشک، خوراک‌ها و بطور کلی همه خدماتی که به دنبال آن هستند حلال باشد.

ملک‌زاده تاکید کرد: البته این سازمان با دریافت نشان استاندارد حلال کار خود را تمام شده ندید و وارد موضوع آموزش نیز شده است به صورتی که برای تربیت نیروهای متخصص گردشگری زیر سایه نشان حلال برنامه‌ریزی کرده و مراکز آموزشی خود را افتتاح کرده و مشغول آموزش نیروهای متخصص در بالاترین سطوح آموزشی و بین المللی است.



رئیس امنای سازمان بین المللی سیتی وان ضمن اشاره به نوسان‌های نرخ ارز در ایران اظهار کرد: اصولاً وقتی نرخ دلار در ایران افزایش می‌یابد کشورمان به مقصدی ارزان قیمت برای گردشگران تبدیل می‌شود که امروز این اتفاق افتاده است اما فراموش نکنیم که اصولاً قیمت یکی از موارد تعیین کننده است و وقتی صحبت از برندی خاص در گردشگری می‌کنیم اینجا هزینه و قیمت در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند چون متقاضیان با درنظر گرفتن برند منتظر دریافت خدماتی مخصوص و دارای استانداردهای مشخص هستند که قطعاً هزینه‌هایی درپی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: قیمت دلار امروز کار را تسهیل کرده است اما همانطور که قبلاً اشاره کردم برند و استاندارد است که می‌تواند تعیین کننده باشد از این رو وقتی برندسازی می‌کنیم نباید زیاد به نوسان‌های قیمتی توجه داشته باشیم بلکه باید سطوح و استانداردهای تعیین شده همواره رعایت کنیم تا در نهایت این برند کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت با نام سیتی وان در ذهن مصرف کنندگان کالا و خدمات ایرانی در داخل و خارج ثبت شود و به آن اعتماد کنند.

ملک‌زاده در پایان تاکید کرد امروز که این سازمان توانسته استاندارد کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت بین‌المللی برای ایران به ارمغان آورد مسئولان و سیاست‌گذاران صنعت گردشگری و سایر صنایع مرتبط باید از فرصت استفاده کنند و با ایجاد زمینه‌های مناسب اجازه دهند ارزش افزوده این برند برای اقتصاد کشورمان امتیازاتی ویژه به ارمغان آورد به این دلیل که ایران جزو یکی از ده کشور برتر و پرجاذبه برای گردشگران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها