شورای امنیت سازمان ملل متحد، حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد و از همه کشورها خواست برای پاسخگو کردن عوامل و حامیان آنها با دولت ایران همکاری کنند.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۳۶
شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی در ایران را به شدت محکوم کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در بیانیه روز پنج شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: اعضای شورای امنیت به شدت حملات تروریستی شوم و بزدلانه را که در 13 فوریه 2019 در استان سیستان و بلوچستان رخ داد و به کشته شدن 27 نفر و زخمی شدن 13 نفر دیگر منجر شد، محکوم می کند.

15 عضو شورای امنیت عمیق ترین همدردی و تسلیت را به خانواده قربانیان و دولت ایران ابراز کردند و آرزوی بهبود سریع و کامل مجروحان شدند.

در بیانیه شورای امنیت افزوده شده است: اعضای شورای امنیت مجددا تایید می کنند تروریسم در تمام اشکال و تظاهرات آن یکی از جدی ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی است.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند: عاملان، سازمان دهندگان، سرمایه گذاران و حامیان این اقدامات تروریستی باید پاسخگو شده و به دست عدالت سپرده شوند. از همه کشورها هم می خواهیم به موجب وظایف خود تحت قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت مربوطه، به طور فعال با دولت ایران و سایر مقامات مربوطه در این زمینه همکاری کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هرگونه اقدامات تروریستی در هر جا و هر زمان را صرف نظر از انگیزه های آنها، جنایت توجیه ناپذیر دانست و تصریح کرد: همه کشورها باید با هر وسیله ای بر اساس منشور ملل متحد و سایر وظایف خود تحت قوانین بین المللی از جمله قوانین بین المللی حقوق بشر، قوانین بین المللی پناهندگان و قوانین بین المللی بشردوستانه با تهدیدات صلح و امنیت بین المللی ناشی از اقدامات تروریستی مقابله کنند.

همچنین سفیران، نمایندگان کشورها، سازمان های بین المللی و برخی مقام ها و رهبران جهان عملیات تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم و با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.

سفارت سوییس تسلیت خود را به خانواده‌ها و اشنایان قربانیان حمله انتحاری مرگبار روز چهارشنبه سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

سفارت لیبی در تهران نیز با ارسال یادداشتی ضمن ابراز تاسف و تاثر از خبر حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان که باعث شهادت و مجروحیت بیش از 40 تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، از سوی دولت وفاق ملی لیبی و ملت لیبی مراتب همدردی و تسلیت خود را به دولت و ملت شریف ایران اعلام نموده و از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای شهداء و شفای عاجل برای مجروحین مسئلت نموده است.

همچنین وزارت خارجه سوریه با محکومیت حمله تروریستی به نیروهای سپاه پاسداران در زاهدان تاکید کرد : این جنایت گویای ارتباط تنگاتنگ و متقابل بین تروریسم تکفیری و استکبار جهانی است.

وزارت امور خارجه لبنان نیز حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم و ضمن اعلام همدردی با خانواده های قربانیان، خواستار مشخص شدن عاملین این جنایات شد.

سفارت هلند در تهران نیز ضمن ابراز همدردی، حمله وحشتناک تروریستی در محور خاش-زاهدان را محکوم و تاکید کرد: تروریسم افسارگسیخته باید متوقف شود. در کنار خانواده قربانیان هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد.

همچنین سفارت فرانسه در تهران حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را که تا به حال ده ها کشته و زخمی برجا گذاشته و گروه جیش العدل مسئولیتش را برعهده گرفته محکوم و تاکید کرد ما به خانواده قربانیان و نیز مقامات ایرانی تسلیت می گوییم.

سفارت ترکیه در تهران نیز در توییتی حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان را قویا محکوم کرد.

اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران هم در توییتی به بازماندگان حمله انتحاری تسلیت گفت و تاکید کرد همه اشکال تروریسم باید محکوم شود.

سفارت هند در تهران نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اقدام تروریستی در محور خاش - زاهدان را به شدت محکوم کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز پنجشنبه شب حمله تروریستی به نیروهای سپاه پاسداران در زاهدان را به شدت محکوم کردند.

«دانیل اورتگا» رئیس جمهوری و «روساریو موریو» معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه نیز پنج شنبه طی‌ پیامی عملیات تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم و با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.

در حمله تروریستی چهارشنبه شب به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان 27 تن به شهادت رسیدند و 13 تن دیگر نیز زخمی شدند.

گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها