رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که براساس ادعای شاکیان، بیش از ۱۵ میلیارد تومان از آنان سرقت کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۱۷۴۱
جزییات دستگیری سارق مسلح در تهران

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرهنگ کیوان ظهیری گفت: ظهر هفدهم بهمن ماه سال جاری، مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب در جریان یک فقره سرقت مسلحانه در یک آپارتمان در بلوار دریا قرار گرفته و به سرعت در محل حادثه حاضر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت بیان داشت: شاکیان پرونده که زن و شوهر میانسالی بودند به طرح شکایت پرداختند. زن میانسال مدعی بود: در خانه تنها بودم که حدود ساعت ۱۲ ظهر مردی زنگ خانه را به صدا درآورد و مدعی شد که مأمور یکی از ارگان‌های نظامی است و به بهانه وجود نگهداری اسلحه داخل منزل، قصد تفتیش دارد که من به فرض اینکه وی مأمور است، در را به روی او باز کردم.

وی افزود: زن ادامه داد این مرد پس از ورود به منزل، تمام خانه را جستجو کرد، اما چیزی به دست نیاورد تا اینکه با زور و تهدید سلاح از من خواست کلید گاو صندوق را به او بدهم؛ من نیز که بسیار ترسیده بودم، کلید گاو صندوق را به او دادم، وی نیز پس از بستن دست و پاهایم، تمام اموال، وجوه نقد، طلا و اسناد داخل منزل را برداشت و پس از حدود ۲ ساعت فرار کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بنا به اظهارات مالباخته ارزش وجوه نقد و جواهرات ربوده شده بیش از ۱۵ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: پس از ثبت این شکایت، تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب برای شناسایی و بازداشت سارق دست به کار شده و در تحقیقات فنی و پلیسی مخفیگاه وی را در منطقه تهرانپارس شناسایی و کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع سرقت او را دستگیرکردند.

سرهنگ ظهیری با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳ قبضه سلاح کمری، یک عدد گاز اشک آور، شوکر و لوازم مسروقه کشف شد اظهار داشت: متهم در بازجویی‌های اولیه مدعی شد: شاکی ملکی را در شمال کشور با تبانی بنگاه‌دار‌ها به قیمت ۷۴۰ میلیون تومان از من خرید، در صورتی که ارزش واقعی این ملک یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بود، من در زمان معامله، شمال نبودم که درباره ارزش ملک تحقیق کنم و قرارداد در تهران ثبت شد، لذا پس از مدتی متوجه کلاهبرداری آن‌ها شدم، اما دستم به جایی نرسید و زمانی که به وی مراجعه کردم، گفت: هر کاری می‌توانی بکن و پول اضافه‌تری به من نداد. من نیز تصمیم گرفتم تلافی کنم، تمام ماجرا از زمان اجرای نقشه تا اجرای آن در مدت دو تا سه روز انجام شد، اسلحه‌های استفاده شده در زمان سرقت، در گذشته خریداری شده است، شوکر و گاز اشک‌آور را نیز به خاطر اینکه مورد سرقت قرار گرفته بودم تهیه کردم و همیشه همراه من بود، پیش خودم گفتم با این کار می‌توانم مابه‌التفاوت پولم را از شاکی بگیرم.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: شاکی این پرونده نیز در مواجه حضوری با سارق مدعی شد اموال زیادی در حدود ۱۵ میلیارد تومان از وی سرقت شده، اما سارق عنوان داشت که تمام اموال سرقتی، همان مقدار بوده که از وی کشف شده است؛ اظهارات سارق درحالی عنوان شد که وی در ابتدا مدعی بود به غیر از اسناد، اموال دیگری سرقت نکرده که مأموران در خلال بازجویی‌های بعدی متوجه سرقت سکه‌ها نیز شدند.

به گفته وی، متهم برای انجام تحقیقات بیشتر به مقام قضائی معرفی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها