محققان دریافتند که از دست دادن سلول‌های بنیادی عضلانی، نیروی محرکه اصلی کاهش عضلات در سالمندان است؛ یافته‌های آنها، نظریه کنونی را که کاهش عضلات در سنین بالا، عمدتا به خاطر از دست دادن نورون‌های حرکتی است، به چالش می‌کشد.
کد خبر: ۱۱۹۱۳۳۲
بازیابی توان در بزرگسالی با سلول‌های بنیادی عضلانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، پژوهشگران دانشگاه روچستر امیدوارند که بتوانند با تولید یک دارو یا روش درمانی باعث کاهش سرعت از دست رفتن سلول‌های بنیادی عضلانی و تحلیل عضلات در آینده شوند.

در اواسط 30 سالگی، اندازه و قدرت عضلات کاهش می یابد، تغییرات به آرامی شروع می‌شود، اما در70 یا 80 سالگی، این تحلیل‌رفتگی می‌تواند فرد را برای انجام کارهای ساده روزانه دچار مشکل و به دیگران وابسته کند. در حالی که سرعت این تحلیل‌رفتگی از فرد به فرد دیگر تغییر می‌کند و ممکن است از طریق رژیم غذایی و ورزش کمتر شود، اما تقریبا هیچ شخصی نمی‌تواند از آن فرار کند.

این گروه با انجام تحقیقاتی بر موش‌های آزمایشگاهی، نقش جدیدی برای سلول‌های بنیادی در نگهداری طول عمر عضلات تعریف کردند، تمام بزرگسالان دارای یک «استخر» از سلول‌های بنیادی هستند که در بافت عضلانی آنها زندگی می‌کنند و در پاسخ به ورزش و یا آسیب بافتی، باعث انتشار سلول‌های عضلانی جدید برای ترمیم یا رشد ماهیچه‌ها می‌شوند، این در حالیست که براساس یک ذهنیت قبلی، سلول‌های بنیادی عضلانی با افزایش سن فرد می‌میرند.

محققان به دنبال کشف و ساخت یک داروی هدفمند هستند که این استخر مملو از سلول‌های بنیادی عضلانی را حفظ کرده و در نتیجه مانع از تحلیل عضلات در سنین بالا شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها