سفیر آمریکا در آلمان ضمن ابراز خشم خود از اجرای ساز وکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس)، نسبت به دور زدن تحریم های اقتصادی واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۹۱۱۲۳
خشم سفیر آمریکا در آلمان از مبادلات تجاری ایران و اروپا

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، «ریچارد گرنل» که به اظهارات خارج از عرف دیپلماتیک مشهور است، ضمن دادن هشدار به کشورهای اروپایی، خشم خود را از اجرایی شدن ساز وکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس) به نمایش گذاشت.

وی در مطلبی که امروز(یکشنبه) در روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه» منتشر شده، نوشته است: دور زدن تحریم های آمریکایی اصلا توصیه نمی شود.

به گفته، گرنل، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد با اعمال تحریم های شدید ایران را بر سر میز مذاکرات بازگردانده و این کشور را به تجدید نظر در مورد برنامه هسته ای و موشکی خود وادارد.

این اظهارات مداخله جویانه و هشدار گونه در حالیست که آلمان، فرانسه و انگلیس با راه اندازی «اینستکس» عزم خود را برای دور زدن تحریم های آمریکا جزم کرده اند.

گرنل پیشتر نیز بدنبال اقدام آلمان در تحریم شرکت هواپیمایی ماهان در اظهاراتی مداخله جویانه از کشورهای اروپایی خواسته بود رویه مشابهی را در پیش بگیرند درغیر اینصورت با پیامدهای منفی مواجه خواهند شد.

وزیران خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس روز پنجشنبه 11 بهمن ماه در حاشیه نشست اتحادیه اروپا، ساز وکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس - INSTEX) را به ثبت رساندند.

این ساز و کار در گام نخست تجارت کالاهای انسانی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما دامنه آن به تدریج گسترش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها