سازوکار پرداخت مالی بین ایران و عراق در جلسه روسای بانک‌های مرکزی دو کشور تعیین شد و جزئیات آن به امضای دو طرف رسید.
کد خبر: ۱۱۹۰۷۶۲

به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی که به منظور انجام مذاکرات بانکی به عراق سفر کرده است در دیدار با همتای عراقی خود ضمن ابراز امیدواری درخصوص ارتقای سطح روابط مالی بین دو کشور گفت: عراق بزرگ‌ترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران بوده و لازمه دوام ارتباط میان دو کشور روابط بانکی است.رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ناخشنودی دولت ترامپ از این مهم تصریح کرد: آمریکا با راه انداختن جنگ اقتصادی علیه ایران تلاش گسترده‌ای برای برهم ریختن اوضاع اقتصادی و سیاسی ایران به عمل آورد، اما با تمهیدات اندیشیده شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، خوشبختانه توطئه‌های دشمن خنثی شده و در حال حاضر ثبات لازم بر اقتصاد ایران حاکم است.
همتی یادآور شد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای روسیه، ترکیه، هند و چین و دیگر کشورها به راهکارهای مناسب مالی برای مبادلات دست یافته است.
وی گفت: اکنون نیز اطمینان دارم با همکاری دولت عراق و نیز با پیگیری هر چه سریع‌تر مناسبات اقتصادی و ایجاد کانال مالی پرداخت به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.همچنین در این دیدار علی‌العلاق، رئیس‌کل بانک مرکزی عراق ضمن خیرمقدم به همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان، این دیدار را ادامه توافقات مالی دو کشور خواند و آن را زمینه‌ساز تقویت همکاری اقتصادی دو کشور دوست دانست.وی گفت: بانک مرکزی عراق تمام تلاش خود را برای رفع موانع همکاری‌های اقتصادی دو کشور به کار خواهد برد. همچنین بر اساس توافقات انجام‌گرفته، بدهی‌های ناشی از صادرات گاز و برق به عراق بر اساس دستور پرداخت بانک مرکزی ایران پرداخت یا منتقل می‌شود و درآمدهای صادرات آتی نیز در همین چارچوب مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این جلسه که بیش از چهار ساعت طول کشید در مورد نحوه انتقال ارز صادرکنندگان خصوصی کشورمان نیز توافقاتی انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها