مصطفی احمدی گرچه کارگردانی فیلم بلند را از سال 93 شروع کرد، اما تجربه‌ای طولانی در سینما دارد. او سال‌ها به‌عنوان برنامه‌ریز و کارگردان فعالیت می‌کرد. احمدی به‌عنوان دستیار اول کارگردان در فیلم‌هایی چون صداها، سنگ کاغذ قیچی، سه زن، مجردها و مربای شیرین حضور داشت. در مسؤولیت مدیر برنامه‌ریزی هم نام او در تیتراژ فیلم‌های سختی چون چ و راه آبی ابریشم به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۱۱۹۰۶۹۷

اولین فیلم احمدی به‌عنوان کارگردان، اثری خوب و خاص و قابل قبول به نام نزدیک‌تر بود و او از همه دانش و تجربیاتش در دستیاری کارگردانی و برنامه‌ریزی به بهترین شکل در فیلمسازی بهره برد. فیلم گرچه آن‌طور که انتظار می‌رفت، در اکران فروش خوبی نداشت، اما منتقدان و مخاطبان جدی سینما روی خوش به آن نشان دادند. این فیلم در نهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی، نامزد دریافت جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (ویژه فیلمسازان اول جوان) و در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین کارگردانی بود. صابر ابر، پگاه آهنگرانی، پارسا پیروزفر و شیرین یزدانبخش از بازیگران آن فیلم بودند.
احمدی در دومین تجربه کارگردانی‌اش، میلیونر میامی (با نام قبلی بی‌حساب) نسبت به فیلم اولش سراغ فضایی دیگر رفته و کمدی متفاوتی ساخته است. حمید فرخ‌نژاد که یکی از بازیگران پولساز سال‌های اخیر سینمای ایران است، نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند. فرخ‌نژاد امیدوار است با شعار «این فیلم اصلا خنده‌دار است»، نارضایتی تماشاگران را از تماشای خانم یایا با شعار «این فیلم اصلا خنده‌دار نیست» جبران کند! صابر ابر هم که قبلا در نزدیک‌تر با احمدی کار کرده بود، اینجا یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کند. طناز طباطبایی، علی قربان‌زاده، آتیلا پسیانی و افسانه بایگان هم دیگر نقش‌های مهم این فیلم را به عهده دارند.
این ترکیب بازیگری به اضافه فضای مفرح فیلم، فیلم خوب قبلی کارگردان و اسم سعید ملکان که تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون تنگه ابوقریب و ابد و یک روز بوده، می‌تواند از ظرفیت‌های موفقیت فیلم و اقبال مخاطبان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها