رسانه ملی برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی را روانه آنتن کرده است

سیمای 40سالگی فجر

پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از دوره‌های استثنایی تاریخ سیاسی جهان است. این رخداد عظیم نه‌تنها واقعه بزرگی در ایران محسوب می‌شود، بلکه در دنیا هم سر و صدای زیادی به پا کرد. بعد از انقلاب هم دستاوردهای زیادی در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم. دستاوردهایی که هر کدام رنگ و لعاب خاص خودش را دارد. در واقع ماحصل انقلاب اسلامی ایران، رشد و پیشرفت نخبه‌هایی در حوزه‌های اقتصادی، علمی، پزشکی و ... است. نخبه‌هایی که در دنیا هم زبانزد هستند و نقش آفرینی می‌کنند. بنابراین شبکه‌های مختلف سیما هر سال برای ایام دهه فجر برنامه‌های متنوعی را روانه آنتن می‌کنند و امسال هم از این قاعده مستثنا نیست و مدیران هر یک از شبکه‌های تلویزیونی چندین ماه قبل از شروع این ایام، سفارش برنامه‌هایی با محوریت انقلاب اسلامی را به برنامه‌سازان داده‌اند و حالا ماحصل کار آنها روی آنتن شبکه‌هاست. هر یک از این برنامه‌ها در قالب موضوع‌هایی همچون دستاوردهای انقلاب اسلامی، فساد در پهلوی، چشم‌اندازی برای جامعه ایران در دهه پنجم، علم و اقتصاد پس از انقلاب، مبارزان انقلاب اسلامی، پخش صوت‌های ناب انقلاب، چهره‌های برتر فرهنگی و ... تهیه و پخش می‌شوند. همچنین خط تماس که از شب گذشته روانه آنتن شبکه یک شده و سریال تاریکی شب روشنایی روز هم به زودی روی آنتن شبکه دو می‌رود. این مجموعه به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل تولید شده و داستان زندگی فردی به نام بهنام طریقت است که با ماجراهایی رو به رو می‌شود. البته انقلاب اسلامی ایران جزو رخدادهای عظیمی است که هر چه از آن بگوییم باز هم حرف‌های ناگفته‌ای وجود دارد که می‌توانیم از آنها برای نسل جوان بگوییم تا با فضای آن دوره آشنا شوند و برای بزرگ‌ترها هم یادآوری شود. برنامه‌های تلویزیونی در این ایام سعی دارد یادآور روزهای پر شور انقلاب باشد.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۰۸

40 ستاره در شبکه یک
پدرام کریمی هر شب ساعت 19 و 30 دقیقه به صورت زنده برنامه دهه فجر را روی آنتن شبکه یک اجرا می‌کند. این برنامه با محوریت پخش موسیقی‌های ملی - میهنی تهیه شده است. این شبکه هر شب ساعت 23 هم برنامه به‌علاوه چهل را با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی پخش می‌کند. این برنامه با اجرای عبدالرضا امیراحمدی، چشم‌اندازی برای جامعه ایران در دهه پنجم انقلاب هم ترسیم می‌کند. پخش مجموعه تلویزیونی «خط تماس» به تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری و کارگردانی و نویسندگی جواد شمقدری هم از ۱۲ بهمن هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه شروع شده است. ویژه‌برنامه 40 ستاره، درباره 40 موضوع علمی و اقتصادی در دهه انقلاب است که از این شبکه روی آنتن می‌رود. برنامه «چرا انقلاب» هم به 20 نفر از مبارزان نسل اول انقلاب می‌پردازد و زندگی آنها را روایت می‌کند که چرا انقلاب کردند. مجموعه مستند 116 روز در نوفل‌لوشاتو ساعت 2 بامداد پخش می‌شود که درباره وقایع تبعید امام خمینی(ره) از ایران و سکونت ایشان در نوفل لوشاتوی فرانسه و تأثیر این اتفاق بر مردم آن منطقه است. مستند هزار فامیل هم با محوریت زندگی رضا شاه از تولد تا مرگ و ... ساعت 8 صبح روی آنتن می‌رود. برنامه دعوت به راهپیمایی هم ساعت 16 و 30 دقیقه با محوریت فجر از شبکه یک پخش می‌شود.

مشاعره بزرگ ایران در شبکه هفت

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شبکه هفت سیما با برنامه‌های متنوع همراه مخاطبان خواهد بود. برنامه «مشاعره بزرگ ایران» با اجرای اسماعیل آذر به منظور نشر و گسترش اخلاق، دین و حکمت که جانمایه شعر فارسی است، آموزش صحیح‌خوانی شعر و ارائه‌های ادبی، معرفی شاعران پارسی‌گوی و ... پخش می‌شود. برنامه مستند گزارشی «دانشگاه انقلاب» در قالب گفت‌وگو با شخصیت‌های برجسته علمی کشور با موضوع پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف علمی پخش می‌شود. برنامه «دکتر سلام» با دعوت از متخصصان رشته‌های پزشکی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مسؤولان وزارت بهداشت و درمان که زمان پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت داشته‌اند به بیان پیشرفت‌های پزشکی و همچنین بیان خاطرات از زبان آنها و دستاوردهای پزشکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد. چهل شاهد، صبحی دیگر، فرصت برابر، برای ایران، روزگاری ایران از دیگر برنامه‌های این شبکه است که ایام فجر روی آنتن می‌رود.

ویژه‌برنامه «جهان آرا» روی آنتن شبکه افق
با آغاز ایام‌ا... دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه برنامه تلویزیونی «جهان آرا» روی آنتن شبکه افق می‌رود. اجرای این برنامه را همانند گذشته وحید یامین‌پور به عهده دارد و قرار است موضوعات مختلف به مناسبت 40 سالگی انقلاب و ایام‌ا...
دهه فجر در قسمت‌های مختلف آن مطرح شود. این برنامه شنبه تا دوشنبه ساعت 22 پخش می‌شود. تکرار این برنامه هم روز بعد ساعت 15 و 30 دقیقه روی آنتن می‌رود.

نغمه‌های به‌یادماندنی گیتی خامنه
شبکه دوی سیما به مناسبت آغاز دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان این شبکه تدارک دیده است. ویژه‌برنامه ورود حضرت امام خمینی (ره) با حضور مهمانان و چهره‌های انقلابی و فرهنگی به صورت زنده پخش خواهد شد. سریال تاریکی شب روشنایی روز از سه‌شنبه 23 بهمن‌ ساعت 21 و 30 دقیقه به نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم‌زاده‌اصل پخش می‌شود. برنامه گفت‌وگو‌محور «ایران» ساعت 21 با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی در ایام دهه فجر موضوع خود را به تحلیل تاریخ معاصر و پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص داده است. جنگ شبانگاهی «شب گشت» با اجرای محمد سلوکی ساعت 23 و 30 دقیقه با دعوت از چهره‌های برتر فرهنگی و هنری و با محوریت معرفی جوانان موفق و ممتاز ایرانی که هم‌سن و سال انقلاب اسلامی هستند به مخاطبان تقدیم می‌شود. مستند «نشان افتخار» ساعت 19 و 45 دقیقه با محوریت بررسی حضور بانوان در ورزش طی 40 سال پیروزی انقلاب تولید شده است. مستند سیاسی «سطرهای سیاه» که روایتگر ابعاد و شرایط معاهدات دوره پهلوی دوم است، از دیگر برنامه‌های دهه فجر است. مستند «خط تماس» هم با محوریت تصویر کردن حضور منطقه‌ای ایران و الهام بخشی انقلاب اسلامی در منطقه و دستاوردهای آن تهیه شده و در ایام دهه فجر روانه آنتن می‌شود. برنامه نگی که نگفتی هم با موضوع انقلاب روی آنتن می‌رود. برنامه «دو روی سکه» تاریخچه تحمیل دلار به عنوان ارز بین‌المللی و بهره‌گیری نظام سلطه از دلار در راستای تسلط همه‌جانبه‌ بر اقتصاد کشورها را بررسی می‌کند. گیتی خامنه هم با برنامه نغمه‌های به‌یادماندنی روی آنتن است که ترانه‌های ماندگار طی چهار دهه انقلاب اسلامی پخش می‌شود. چهل برگ، اقیانوس آرام،یه گله جا، ایران دخت، زنده‌باد زندگی، نما دو، عصر خانواده، فیلم‌های کوتاه و مستند و ... از دیگر برنامه‌های شبکه دو برای دهه فجر است.

رویای آجری شبکه 3
بودن افراد فاسد در سیستم پهلوی، دستمایه ساخت یک مجموعه در شبکه سه شده که با نام «پول و پهلوی» در این ایام روی آنتن می‌رود. این شبکه برنامه‌های دیگری هم برای پخش در نظر گرفته است. مستند در برابر طوفان 2 به دوران حکومت پهلوی دوم می‌پردازد. اقتصاد، ارتش، آموزش و پرورش و ... در این دوران مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین این شبکه در قالب یک مجموعه به رهبری امام خمینی(ره) می‌پردازد. برنامه بدون توقف با حضور دکتر صادق خرازی و دکتر علی باقری به چالش‌های ذهن جوانان امروز می‌پردازد. برنامه گفت‌وگومحور دست به دست هم روانه آنتن شبکه سه می‌شود. هدف این برنامه انتقال مفاهیم از نسل اول به نسل‌های بعدی است. مستند به همین سادگی به بیانات امام خمینی (ره) می‌پردازد. رویای آجری هم به مبحث مسکن در طول 40 سال بعد از انقلاب می‌پردازد. همچنین صداهای ناب شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و ... در قالب برنامه کاست پخش می‌شود. موشن گرافی امام خمینی از دیگر برنامه‌های این شبکه است. برنامه‌های حالا خورشید، برنده باش، طبیب، سمت خدا، کاملا دخترونه و جدول و ... هم با حال و هوای انقلاب پخش می‌شوند.

چهل 22 در شبکه 4
شبکه چهار سیما هم برنامه‌های متنوعی برای پخش در نظر گرفته است. برنامه نمودار با اجرای مصطفی امامی و با محوریت دستاوردهای مختلف 40 ساله انقلاب اسلامی پخش می‌شود. مسعود ده‌نمکی، هر شب با یک شخصیت انقلابی در قالب برنامه چهل 22 گفت‌وگو می‌کند. در این برنامه درباره جریان‌ها و شخصیت‌های موثر در وقوع انقلاب اسلامی صحبت می‌شود. مجموعه مستند «رنگ صبح» هم به مفهوم انقلاب در مکاتب سیاسی مختلف می‌پردازد. برنامه تلویزیونی «آن سوی داستان» با محوریت معرفی کتاب‌های نوشته شده پیرامون انقلاب اسلامی ایران روی آنتن می‌رود. این برنامه با محوریت معرفی کتاب‌های نوشته شده پیرامون انقلاب اسلامی ایران روی آنتن شبکه می‌رود.
مجموعه تلویزیونی «ارمغان تاریکی» به کارگردانی جلیل سامان هم روی آنتن این شبکه می‌رود. این مجموعه روایتگر داستان جوانی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دچار انحراف شده و به عضویت سازمان مجاهدین خلق درمی‌آید. مجید از طرف سازمان ماموریت می‌یابد تا برای نفوذ به خانواده انقلابی و مذهبی یکی از فرماندهان جنگ، با برادرزاده او ازدواج و سپس اهداف تشکیلات را دنبال کند. به مرور زمان، مجید دلباخته آن دختر می‌شود و در دوراهی بین عشق و وابستگی به سازمان قرار می‌گیرد. در این مجموعه آرش مجیدی، لیلا زارع، امیر آقایی، سودابه بیضایی، مجید مشیری، شهین تسلیمی، سعیده عرب و تعداد دیگری از هنرمندان به ایفای نقش پرداختند.

پیش رفته‌ایم در شبکه 5
شبکه پنج همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی را پخش می‌کند. مستند فرهنگی با روایت همراهی شاه با شهبانو برای اعمال سیاست‌های فرهنگی و تغییر سبک زندگی ایرانیان روی آنتن می‌رود. مستند پیش رفته‌ایم در قالب آیتم‌های کوتاه به جهش ایران در حوزه‌های مختلف نظامی، ورزشی، علمی، فناوری و صنعتی می‌پردازد.

همچنین مستند 40 با بیش از 70 چهره مطرح و صاحب نظر گفت‌وگو می‌کند. مستند دماوند هم در این ایام، اتفاقات و رویدادهای مهم ایران در حوزه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی را مورد بررسی قرار می‌دهد. برنامه نقد سینما با اجرای بهروز افخمی به فیلم‌های جشنواره فجر می‌پردازد. مهر وطن، خیابان جام‌جم، روزهای خاکستر، دوران و ... از دیگر برنامه‌های این شبکه در این ایام است.

فاطمه عودباشی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها