معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه برجام به خاطر سیاست های آمریکا در خطر است، گفت: انتظار اقدامات عملی از اروپا داریم.
کد خبر: ۱۱۸۹۰۸۷
منتظر اقدامات عملی اروپا در رابطه با برجام هستیم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سید عباس عراقچی که به منظور رایزنی های سیاسی و‌در سومین مقصد سفرش به سه کشور اروپایی در صوفیا به سر می برد، در دیدار با «آنجل جامبازکی» نماینده بلغارستان در پارلمان اروپا اظهار داشت: برجام به دلیل سیاست های آمریکا در خطر است. ما از موضع سیاسی اروپا در حمایت از برجام تقدیر می کنیم، اما انتظار اقدامات عملی از اروپا داریم. ما طبق تأیید آژانس به تمامی تعهدات خود در این زمینه پایبند بوده ایم.

وی در خصوص اجلاس ورشو نیز اظهار داشت: آمریکا چون نتوانست به اهداف خود علیه ایران در سازمان ملل دست یابد تلاش کرده است تا ائتلافی جدید علیه ایران را خارج از سازمان ملل متحد شکل دهد و کشورهای اروپایی باید در این خصوص هوشیار باشند.

در این دیدار طرف بلغاری نیز اظهار داشت: منافع اروپا ایجاب می کند که از توافق هسته ای دفاع کند. ایران کشوری با ثبات در منطقه است و روند حمایت از توافق هسته ای باید ادامه یابد.

عراقچی در این سفر همچنین با وزیر خارجه و معاون وزیر خارجه بلغارستان دیدار و گفتگو کرده بود.

معاون وزیر خارجه ایران پیش از این نیز به اتریش و اسلواکی سفر و با مقامات این کشورها درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی دیدار و گفتگو کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها