مدیر عامل سابق شبکه‌ العالم در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

آمریکایی‌ها خود را رسوا کردند/ مرضیه هاشمی؛ خاری در چشم آمریکایی‌ها

مدیرعامل سابق شبکه‌ العالم با اشاره به بازگشت پرس‌تی‌وی خاطرنشان کرد:‌ هجمه وسیع رسانه‌ای که در خارج و داخل کشور اتفاق افتاد و اتحاد عجیبی که در میان خبرنگاران با طیف‌ها و گروه‌های مختلف حتی غیرمسلمان در مورد خانم هاشمی شکل گرفت، موجب رسوایی بیشتر ایالات‌متحده آمریکا شد.
کد خبر: ۱۱۸۹۰۷۷
آمریکایی‌ها خود را رسوا کردند/ مرضیه هاشمی؛ خاری در چشم آمریکایی‌ها

حسن بهشتی‌پور مدیرعامل سابق شبکه‌ العالم در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در آستانه ورود خانم مرضیه هاشمی خبرنگار پرس‌تی‌وی به کشور پس از بازداشت در ایالات‌متحده بابیان اینکه من خانم هاشمی را از سال 73 و از زمانی که در بخش انگلیسی شبکه سحرکار می‌کردند می‌شناسم ادامه داد: خانم هاشمی انسان فعال بسیار و باایمان کاری زیاد است، ایشان از دلسوزان انقلاب و همچنین مسلمانی نمونه هستند، یعنی اگر انسان بخواهد نمونه‌‌ای از مسلمانی داشته باشد یکی از آنها خانم هاشمی است.

بهشتی‌پور با اشاره به اینکه هاشمی در شبکه سحر و پرس‌تی‌وی به‌عنوان خبرنگار، مجری و مستندساز مشغول به کار بوده است خاطرنشان کرد: ایمان به کار خانم هاشمی به این معناست که هر زمان شبکه اراده می‌کرد در سخت‌ترین‌ شرایط آماده‌به‌کار بود.

وی بابیان اینکه‌ خبرنگاری مانند کار آتش‌نشانی است که وقت یا محل معینی ندارد و خبرنگار باید هرلحظه که شرایط ایجاب کرد پا به کار به دل موضوع برود گفت: کار دلسوزانه و جهادی خانم هاشمی هم این‌گونه است که از روی اعتقاد به کاری که انجام می‌دهد معتقد است و از روی باورها و اعتقادات خود و نه برای حقوقی که دریافت می‌کند برای جمهوری اسلامی ایران کار ‌می‌کند.

مدیرعامل سابق شبکه‌ العالم با تأکید بااینکه خانم هاشمی ازنظر کار حرفه‌ای مرتب به دنبال آموزش و دوره‌های مختلف بود خاطرنشان کرد: خانم هاشمی از سال 73 تا 97 که در ایران کارکرده، هم آموزش‌دیده و هم آموزش داده است؛ او یک روحیه چندجانبه دارد که هیچ‌وقت خود را انسان مستقلی از آموزش نمی‌دید و در حال یادگرفتن و یاددادن به همکاران خودش بود.

وی تأکید کرد: خانم هاشمی یکی نعمت برای صداوسیما و بخش پرس‌تی‌وی است که از دل‌وجان کار می‌کند و اخلاص را می‌توان در کار خانم هاشمی دید.

بهشتی‌پور در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی در آمریکا اظهار کرد: خبرنگار مانند قاضی یک حریم دارد اگر دولت‌ها این حریم را شناختند و درست رفتار کردند مشکلی پیش نمی‌آید ولی وقتی این حریم را شکستند خیلی از این مشکلات ایجاد می‌شود و به همین دلیل است که اکنون دولت آمریکا برای توجیه افکار عمومی مشکل دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر فردی جرمی مرتکب شود دیگر خبرنگار و غیرخبرنگار ندارد، همه باید در برابر قانون مساوی باشند و فرقی نمی‌کند چه جایگاهی دارند ولی خانم هاشمی تخلفی نکرده است و فقط ادعاشده بود که برای ادای توضیحات و شهادت فراخوانده شده است البته برفرض اگر ما این ادعا را بپذیریم باید رفتار با ایشان محترمانه باشد نه اینکه حجاب را از سر وی بکشند، مجبورش کنند بالباس تی‌شرت در زندان بگردد، غل‌وزنجیر به دست و پای او بزنند و مواردی ازاین‌دست را انجام دهند.

مدیرعامل سابق شبکه‌ العالم بابیان اینکه شاهد را محترمانه به دادگاه فرامی‌خوانند، شهادت خود را می‌دهد و می‌رود، ادامه داد: اینکه با شاهد این رفتارهای خلاف انسانی انجام شود، فقط از دولت آمریکا برمی‌آید و جالب اینجاست که هیچ توجیهی هم ندارند و نمی‌گوید که او تخلف کرده است.

وی بیان کرد: هرچند آمریکایی‌ها سعی کردند با توهین به شخصیت خانم هاشمی، شخصیت او را تحقیر کنند ولی خوشبختانه خود آمریکایی‌ها تحقیر شدند و بعدازاینکه دیدند کاری نمی‌توانند انجام دهند مجبور شدند خانم هاشمی را آزاد کنند.

بهشتی‌پور خاطرنشان کرد:‌ هجمه وسیع رسانه‌ای که در خارج و داخل کشور اتفاق افتاد و اتحاد عجیبی که در میان خبرنگاران با طیف‌ها و گروه‌های مختلف حتی غیرمسلمان در مورد خانم هاشمی انجام شد موجب رسوایی بیشتر ایالات‌متحده آمریکا شد؛ خداوند کمک کرد تا آمریکایی‌ها با دست خود این‌گونه خود را رسوا کنند.

وی بابیان اینکه حمایت از خانم هاشمی واقعاً بی‌نظیر بود اظهار کرد: دلیل این حمایت این است که وقتی انسان خالصانه کار می‌کند خداوند هم کمکش خواهد و همکاران خانم هاشمی هم تا جایی که از دستشان برمی‌آمد اطلاع‌رسانی کردند؛ این حجم گسترده اطلاع‌رسانی موجب شد تا آمریکایی‌ها نتوانند وی را بیش از این در بازداشت نگه‌دارند و مجبور شدند او را بعد از 11 روز آزاد کنند.

مدیرعامل سابق شبکه‌ العالم بابیان اینکه منتظر هستیم تا خانم هاشمی رفتارهایی که در این مدت با او در زندان شده است را توضیح دهند اظهار کرد: هرچند به نقل از نزدیکان وی برخی از رفتارها گفته‌شده است ولی باید خانم هاشمی به تلویزیون دعوت شوند تا واقعیت ماجرا را توضیح دهند.

وی در پایان تأکید کرد: بعدازاینکه خانم هاشمی اتفاقاتی این مدت را تعریف کردند باید سریع‌تر برسر کار خبری خود بازگردند؛ تأثیر خانم هاشمی این است که به‌عنوان خبرنگار و یک مجری موفق در پرس‌تی‌وی مانند خار در چشم طرف آمریکایی‌ها کار خود را ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها