مرد جوان که به خاطر اختلاف، خریدار خانه‌اش را کشته و دسته چکش را سرقت کرده بود، پس از 990 روز زندگی مخفیانه دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۸۸۷۰۵

به گزارش جام‌جم، در آخرین روزهای سال 94 ماموران پلیس در جریان مرگ مشکوک مردی در محله شهران تهران قرار گرفتند. پس از حضور تیم جنایی در محل، مشخص شد که مرد میانسال بر اثر اصابت ضربه‌ای محکم به سرش به قتل رسیده است. دختر مقتول که موضوع را به پلیس خبر داده بود، در تحقیقات گفت: قرار بود امروز پدرم برای مراسم چهارشنبه سوری به خانه ما بیاید. چند بار تلفنی با او تماس گرفتم اما پاسخگو نبود. به همین خاطر، برای پیگیری وضعیت او به خانه‌اش آمده و با جسد او رو‌به‌رو شدم.
همزمان با آغاز تحقیقات جنایی در این پرونده، کارآگاهان دریافتند که چک‌های مقتول در حال وصول در بانک‌های مختلف است. افرادی که برای وصول چک‌ها به بانک مراجعه کرده بودند، شناسایی شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. آنها مدعی شدند که پیک موتوری هستند و مرد جوانی چک‌ها را به آنها داده تا برایش وصول کنند.
با به دست آمدن تصویر مرد جوان، خانواده مقتول او را شناسایی کردند. تنها مظنون این جنایت مرد 35 ساله‌ای به نام امیر بود که به خاطر فروش یک واحد آپارتمان در شهر جدید پرند با مقتول اختلاف داشت.
کارآگاهان راهی خانه او در غرب تهران شدند، اما متهم فرار کرده بود و خانواده‌اش هم از او خبری نداشتند. تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا این‌که مشخص شد، او در فاز چهارم شهر پردیس مخفی شده است. ظهر سه‌شنبه متهم در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.
امیر در بازجویی‌ها با اعتراف به این جنایت گفت: یک خانه را همراه وسایل داخل آن در شهر جدید پرند به مقتول فروخته بودم، اما او پس از گذشت مدتی مدعی شد که من اقدام به سرقت قسمتی از لوازم داخل خانه کردم. به این بهانه، طی تماس‌های مکرر با من و اعضای خانواده‌ام به ما نسبت دزدی می‌زد و زمانی که به این رفتارش اعتراض کردیم شروع به فحاشی کرد‌. روز جنایت برای صحبت به خانه مقتول رفتم. زمانی که وارد خانه شدم او حتی اجازه صحبت به من نداد و دوباره شروع به ناسزاگویی به من و اعضای خانواده‌ام کرد و همین موضوع باعث عصبانیتم شد. در یک لحظه مقتول را به عقب هل دادم که تعادلش را از دست داد و روی زمین افتاد و سرش محکم به زمین برخورد کرد‌. وقتی بالای سرش رفتم متوجه شدم که او نفس نمی‌کشد‌. برای آن‌که صحنه را سرقت نشان دهم اقدام به دزدیدن قسمتی از مدارک مقتول از جمله دسته‌چک‌های بانکی وی کرده و به‌سرعت از خانه خارج شدم.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر و امیر برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها