دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن از ساعت 17:30 در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۷۰
ایران صفر - ژاپن 3 ؛ نفس یوزها مقابل سامورایی ها برید / حسرت ایران نیم قرن شد

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ دو تیم ایران و ژاپن دوباره مقابل یکدیگر قرار گرفتند، البته اینبار در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا.

ایران و ژاپن از دو گروه متفاوت به عنوان صدرنشین صعود کردند و پس از پشت سر گذاشتن مراحل یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی برای نخستین بار در مرحله نیمه نهایی جام ملت ها، بازی مقابل یکدیگر را تجربه کردند. ایران در این دیدار مهدی طارمی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما وحید امیری پس از پشت سر گذاشتن محرومیت به این دیدار برگشته است.

این مسابقه در ورزشگاه ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین برگزار می شود که 24 هزار نفر ظرفیت دارد. تیم داوری:

داور: کریستوفر بیس(استرالیا)؛ کمک‌ها: متئو کریم و آنتون اشچتینین؛ داور چهارم: کیم دونگ‌جین(کره جنوبی)؛ داور پنجم: پارک سانگ‌جون/ داور ویدئویی: پائولو والری(ایتالیا)؛ کمک داوران ویدئویی: محمد تقی الجعفری(سنگاپور) و کو هیونگ‌جین(کره جنوبی).

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران تیمش را با این ترکیب به میدان فرستاد: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، حسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه(71- سامان قدوس)، علیرضا جهانبخش(71- مهدی ترابی)، وحید امیری(۵۸- کریم انصاری فرد)و سردار آزمون.

در آن سوی میدان هم هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن سامورایی ها را با این ترکیب روانه میدان کرد:ترکیب ژاپن: شوئیچی گوندا، واتارو اندو(60- سوکاسا شیوتانی)، مایا یوشیدا، هیروکی ساکای(73- سی مورویا)، یوتو ناگاتومو، تاکهیرو تومی یاسو، گاکو شیباساکی، یویا اوساکو، گنکی هاراگوچی، ریتسو دوآن، تاکومی مینامینو.

گزارش نیمه نخست

دیدار دو تیم از ساعت 17:30 آغاز شد. بیش از 10 هزار ایرانی در ورزشگاه حضور دارند.

دقیقه یک: شوت مینامینو از داخل محوطه جریمه را پورعلی‌گنجی با تکل به موقع برگشت داد و در ادامه ارسال خطرناک شیباساکی از روی سر بازیکنان عبور کرد و در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه سه: در این دقیقه موقعیتی برای سردار آزمون به وجود آمد که این توپ زودتر از سردار به دروازه بان ژاپنی ها رسید.

دقیقه 11: در این لحظه موقعیت گلی برای سردار آزمون فراهم شد. پاس جهانبخش به این بازیکن رسید اما مدافع ژاپن آن را از مقابل پای سردار به اوت زد.

دقیقه 13: سانتر ناگاتومو با ضربه مینامینو به کنعانی زادگان برخورد کرد و مجددا با پای مهاجم ژاپنی برخوردی داشت تا بیرانوند بازی را به جریان بیاندازد.

دقیقه 17: کرنر ارسالی بازیکنان ژاپن با ضربه سر یوشیدا به صورت خطرناک از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 19: پاسکاری بازیکنان ژاپن و حرکت انفرادی بازیکن این تیم در میان تعلل مدافعان ایران به اندو رسید که ضربه آرام این بازیکن با فاصله اندک و به شکلی خطرناک از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 22: فرصت عالی برای ایران توسط سردار آزمون روی حرکت تکنیکی و فوق العاده او که شوت این بازیکن را دروازه بان ژاپن به کرنر فرستاد.

دقیقه 24: وحید امیری به دلیل خطا روی بازیکن ژاپن اولین کارت زرد بازی را از داور استرالیایی گرفت.

دقیقه 33: پاس عمقی به سردار آزمون رسید اما توپ به موقع روی سر این بازیکن جفت و جور نشد و در اختیار گوندا سنگربان سامورایی ها قرار گرفت.

دقیقه 38: خطا یک ضربه آزاد را نصیب ژاپنی ها کرد که این ضربه به جایی نرسید.

دقیقه 39: پاس عمقی رامین رضاییان به محوطه جریمه ژاپن ارسال شد اما سردار آزمون به خوبی با توپ هماهنگ نبود و به عبارتی به آن نرسید تا این ارسال عمقی به راحتی دفع شود.

دقیقه 41: خطای بازیکن ژاپن روی علیرضا جهانبخش باعث شد تا داور یک ضربه آزاد به سود ایران اعلام کند که این ضربه آزاد را اشکان دژاگه نواخت و از سوی مدافعان سامورایی ها برگشت داده شد.

دقیقه 43: امید ابراهیمی با خطا روی بازیکن تیم ژاپن کارت زرد گرفت.

دقیقه 44: خطای بازیکن ژاپن روی جهانبخش باعث شد داور ضربه آزاد به سود ایران اعلام کند که ضربه آزاد اشکان دژاگه باز هم از سوی مدافعان برگشت داده شد.

*نیمه نخست با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید.

گزارش نیمه دوم

دقیقه 47: خطای هند ژاپن باعث ضربه آزاد برای ایران شد. اما ضربه اشکان دژاگه دقت کافی را نداشت و از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه 54: باز هم ضربه آزاد و باز هم شوت بی حاصل اشکان دژاگه. اما با این تفاوت که توپ برگشتی را احسان حاجی صفی به سمت دروازه شوت کرد که از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 56: حسین کنعانی‌زادگان توپ را از مقابل مهاجم تیم ژاپن به سمت کرنر فرستاد اما در حالی که توپ در این لحظه همچنان در جریان بازی بود،‌ مدافعان ایران در اشتباهی عجیب بی‌دلیل به سمت داور مسابقه رفتند و در این بین بازیکنان ژاپن از تعلل عجیب بایکنان ایران استفاده کردند و گل اول بازی را اوساکو روی ارسال بازیکن ژاپنی وارد دروازه ایران کرد.

دقیقه 61: شوت تماشایی جهانبخش از روی ضربه ایستگاهی را گوندا از زیر طاق دروازه بیرون کشید و راهی کرنر کرد.
دقیقه 62: ارسال حاج‌صفی از روی کرنر و ضربه سر پورعلی‌گنجی از بالای دروازه ژاپن به اوت رفت.

دقیقه 67: خطای هند مرتضی پورعلی گنجی در محوطه جریمه باعث شد پایVAR وسط کشیده شود. کریستوفر بیس داور مسابقه نیز پس از اعلام به VAR شخصا فیلم را بازبینی کرد و سپس به سود ایران پنالتی اعلام کرد که یویا اوساکو آن را بر خلاف جهت بیرانوند به تور دروازه کوبید.

دقیقه 71: هیروکی ساکای نفوذ تند و تیزی از سمت راست زمین انجام داد و وارد محوطه جریمه ایران شد که پاس کات‌بک او را مهاجمان ژاپن نتوانستند استفاده کنند تا توپ دفع شود.

دقیقه 74: شوت دوان از داخل محوطه جریمه را علیرضا بیرانوند برگشت داد.

دقیقه 80: ضد حمله خطرناک ژاپنی‌ها را مدافعان ایران در لحظه آخر از مقابل بازیکن این تیم دور کردند.

دقیقه 82: سانتر حاج‌صفی از جناح چپ از مقابل پای آزمون و مدافعان ژاپن عبور کرد و به سمت مخالف زمین رفت.

دقیقه 83: میلاد محمدی اجازه نداد پاس در عرض شیباساکی به دوآن برسد و توپ را با شوت محکم به بیرون زد.

دقیقه 87: شوت قدوس از روی ضربه آزاد بی‌حاصل بود و به بیرون رفت.
دقیقه 88: ضربه محکم قدوس با فاصله زیادی از دروازه ژاپن راهی اوت شد.

دقیقه 2+90: هاراگوجی با حرکت در قلب دفاع ایران گل سوم ژاپنی‌ها را وارد دروازه بیرانوند کرد.

این نیمه با برتری سه بر صفر ژاپن مقابل ایران به پایان رسید و به این ترتیب حسرت ایران برای رسیدن به فینال 47 ساله شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
۰
۰
از مضرات قلیان میوه ای یكیش همین است كه یوز هم كه باشی مقابل سامورائی باید زانو بزنی

رفاه زدگی ایرانی را هار كرده است ، باید فكرری به حال خودمان كنیم و تغییر پیدا كنیم ، وگرنه بد بلاهائی سرمان خواهد آمد بوخدودا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها