روزبه چشمی هافبک دفاعی تیم ملی ایران عملکرد خوبی را در دقایقی که به بازی گرفته شده است از خود نشان داده است و جواب اعتماد کی‌روش را به خوبی داده است.
کد خبر: ۱۱۸۸۲۱۹
برخلاف جام جهانی؛ ناکامی استقلالی‌ها در جام ملت‌ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایلنا،‌چشمی در بازی با چین 14 دقیقه به جهت کنترل جریان بازی و انجام بازی فیزیکی و درگیرانه و ممانعت از نفوذهای چینی‌ها به کارگرفته شد و بعید نیست که در بازی با ژاپن و بعد از آن در فینال نیز با همین هدف گام به میدان بگذارد. چشمی در بازی با عمان هم 21 دقیقه در ترکیب بود که حضور در آن دقایق نشان می‌دهد کی‌روش به جهت حفظ نتیجه حساب ویژه‌ای روی چشمی باز کرده است.

چشمی که بازی در پست دفاع میانی را هم درکارنامه کاری‌اش دارد، گزینه بسیار ایده‌آلی است تا در تقابل حساس تیم ملی مقابل ژاپن و بعد از آن در فینال جام ملت با همین هدف راهی میدان شود و دقایق حضورش در ترکیب را افزایش دهد. در میان استقلالی‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا اما تا به امروز طارق همام دقایق بیشتری برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است. طارق مجموعا 181 دقیقه برای عراق بازی کرد؛ یک دقیقه بیشتر از وریا. او مقابل ایران، یمن و در بازی آخر مقابل قطر که منجر به مصدومیتش شد، در ترکیب تیم ملی کشورش دیده شد. بعد از حذف عراق از جام ملت‌های آسیا او نیز شانسی برای افزایش دقایق حضور در میدان جام ملت‌های آسیا نخواهد داشت و در همین عدد متوقف خواهد بود اما روزبه چشمی اقبال بالایی دارد تا رکورددار دقایق حضور در جام ملت‌های آسیا شود.

مجموع دقایقی که استقلالی‌ها را در جام ملت‌های آسیا دیده‌ایم، با احتساب بازی‌های طارق همام 522 دقیقه بوده که عدد چندان قابل توجهی نیست. اگر بخواهیم به فعالیت استقلالی‌ها در تیم ملی، مالی بنگریم، باید اعتراف کنیم که این جام ملت‌ها برای استقلال بهره اقتصادی نخواهد داشت و خیلی بعید است که استقلال از این جام بهره پولی ببرد. در جام جهانی 2018 روسیه حضور مجید حسینی در ترکیب تیم ملی باعث شد این بازیکن جوان خواهان پیدا کند و به لیگ ترکیه برود. انتقالی که برای استقلال سودآور شد و این باشگاه 600 هزار دلار از انتقال حسینی به ترابزون نفع برد. جدایی امید ابراهیمی هم به رغم آنکه به طور مستقیم برای باشگاه استقلال منفعت مالی به همراه نداشت اما لااقل این بازیکن را به نان و نوای بیشتری از راه فوتبال رساند و باعث شد به عضویت باشگاه الاهلی قطر که از لحاظ مالی شرایط بسیار ایده‌آلی دارد درآید. البته آن انتقال دست مسوولان باشگاه استقلال را هم باز گذاشت تا بخشی از مطالبات این بازیکن را پرداخت نکند که اگر بخواهیم به این انتقال هم درست بنگریم به این نتیجه می‌رسیم که جدایی ابراهیمی برای استقلال سودآور بوده است.

جام جهانی 2018 برای باشگاه استقلال از جنبه‌های دیگر نیز منفعت‌زا بود. در آن جام فیفا به باشگاه‌ها بابت حضور بازیکنان مبالغ قابل توجهی پرداخت کرد که استقلال به دلیل برخورداری از 4 بازیکن مبلغ درشتی از فیفا دریافت کرد. حتی حضور امید نورافکن در تمرینات تیم ملی تا زمان کمی مانده به آغاز جام جهانی در اردوی تیم ملی موجب ترانسفر این بازیکن به تیم شارلروای بلژیک هم شد تا باشگاه استقلال با وجود از دست دادن بهترین‌هایش اما به منابع مالی قابل توجهی دست یابد.

به هر حال نگاه اقتصادی به جام ملت‌های 2019 نشان می‌دهد که استقلال نمی‌تواند به دریافتی از راه‌های گوناگون امیدوار باشد. کنفدراسیون فوتبال آسیا برخلاف فیفا دستمزدی برای حضور بازیکنان به باشگاه‌های‌شان نمی‌پردازد و از سویی حضور استقلالی‌ها در ترکیب تیم ملی ایران پررنگ نبوده و جایی برای درخشش و احتمالا جدایی آنها وجود ندارد تا باشگاه استقلال به جهت دریافت رضایتنامه پولی را به جیب بزند.

طارق همام با ادامه بازی‌های درخشان می‌توانست در زمره بازیکنان سودآور قرار بگیرد و با جلب توجه تیم‌های متمول، استقلال را هم به سود برساند اما مصدومیت و حذف توامان تیم ملی عراق او را هم از قرار گرفتن در قاب چشمان تیم‌های ثروتمند کشورهای حوزه خلیج فارس محروم کرد تا استقلال از یک کاسبی دیگر محروم شود. هر چند که این جدایی‌ها از نگاه هواداری همواره تلخ است اما خوشحالی زیرپوستی مدیران را همواره به همراه داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها