مطالعات نشان می‌دهد فلفل‌های خیلی تند می‌توانند روی دستگاه گوارش اثر مخرب بگذارند

فلفل‌های آتشی چه خطراتی دارند؟

تندی فلفل قرمز به وجود نوعی ماده مغذی گیاهی به‌ اسم کپسایسین برمی‌گردد. کپسایسین با اتصال به جوانه‌های چشایی باعث ارسال سیگنال تندی به مغز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۷۷۵۴

هرچه مقدار کپسایسین بیشتر باشد، تندی فلفل هم بیشتر می‌شود. فلفل دلمه‌ای معمولی تقریبا هیچ کپسایسینی ندارد، اما فلفل ترینیداد اِسکورپیون که تندترین فلفل دنیاست بیشترین مقدار کپسایسین را دارد. فلفل قرمز معمولا موجب صدمه به زبان یا مری نمی‌شود، اما به این معنی نیست که خوردن غذاهای خیلی تند همیشه بی‌خطرست. وقتی فلفل خیلی تند می‌خوریم، به مغز سیگنال درد ارسال می‌شود که می‌تواند به ناراحتی معده، تهوع و استفراغ بینجامد. در برخی موارد معده به گونه‌ای واکنش نشان می‌دهد که انگار چیزی سمی مصرف کرده‌اید و درنتیجه تلاش می‌کند تا هرچه را خورده‌اید پس دهد. اگر استفراغ کنید، اسید معده در این حالت می‌تواند باعث آسیب مری شود. اگر درجه تندی خیلی بالا باشد، این آسیب هم جدی‌تر خواهد بود. خوردن فلفل‌های آتشی می‌تواند با ایجاد بی‌حسی و مشکلات تنفسی همراه باشد.
با همه اینها فلفل‌های تند بی‌خاصیت هم نیستند. مطالعات نشان داده فلفل‌های حاوی مقادیر بالای کپسایسین همچون فلفل کاین به‌دلیل کاهش اشتها و افزایش کالری‌سوزی بدن به لاغری کمک می‌کنند. فلفل کاین گویا در پاکسازی سینوس، کنترل درد و کاهش رشد برخی باکتری‌های خاص نیز مؤثر است؛ اما برای این‌که با خیال راحت از خواص فلفل‌های تند بهره‌مند شوید، آنهایی را برای خوردن انتخاب کنید که درجه تندی پایین‌تری دارند و احتمال آسیب‌رساندن‌شان به زبان، مری و معده کمتر است.

مترجم: صدف دژآلود
سلامت
منبع: healthpeppers

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها