این روزهای کوتاه پاییزی هم جان می‌دهد که آدم ولو شود جلوی نور آفتابی که از پنجره به داخل اتاق می‌تابد و قبلش هم روزنامه جام‌جم گرفته باشد و حالا صفحات روزنامه را بگذارد کنار و اول از همه از صفحات فرهنگی را شروع کند! انصافا دارید حجم اعتماد به سقف بر و بچه‌های فرهنگی را؟! برای امروز هم با دست پر خدمت رسیده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۸۷۶۱۱

اول از هر چیز قدری سطح فرهیختگی خودمان را ببریم بالا و عرض کنیم که بچه‌های صفحه 12 همزمان با انتشار پرفروش‌های طرح پاییزه کتاب، یک صفحه پر و پیمان درآورده و حسابی برگزیده‌های این طرح را چوب زده‌اند تا ببینند بازار کتاب و کرم کتاب‌ها با خودشان چندچند هستند. فاطمه شهدوست و میثم اسماعیلی حسابی رفته‌اند در نخ این آمارها و اطلاعات و تحلیل‌های جالبی از این پرفروش‌ها فهرست کرده‌اند. فقط یک قلمش را بدانید که کتاب «یادت باشد» که چند وقت قبل روی جلد روزنامه هم رفته بود از کتاب‌هایی است که در این فهرست قرار دارد. انصافا حال می‌کنید شم روزنامه‌نگاری را؟!
فیلم «مارموز» استاد کمال تبریزی هم که سابقا در جشنواره خارجی فجر روی پرده رفته بود، خودش را به سینماهای کشور رسانده. همین هم باعث شد ساناز قنبری خبرنگار سینمایی گروه، شوخی شوخی برود سراغ رضا ناجی یکی از بازیگران فیلم که احتمالا همه‌تان او را با بازی در فیلم «آواز گنجشک‌ها» می‌شناسید؛ بازیگر ترک‌زبان و باحال و صاف و ساده سینمای ایران. ورق بزنید بروید صفحه 11 ببینید سینمایی‌کارهای گروه چه کرده‌اند؟
بچه‌های صفحه 11 هم رفته‌اند سراغ تلفاتی که تئاتر دارد روی دست هنرمندان می‌گذارد. قضیه از جایی آب می‌خورد که در یکی از تئاترهای کمرشکن این روزها اوضاع حسابی قمر در عقرب و سر و دست شکسته شده و خون و خون‌ریزی. بچه‌های هنر و ادبیات هم همین را بهانه کرده و رفته‌اند و تاریخ تئاتر را شخم زده‌اند تا ببینند توی تئاتر چه خبر بوده و چه اجراهایی تلفات باقی گذاشته‌ و اصلا وقتی چنین اتفاقاتی برای تئاتری‌ها آن هم روی صحنه اتفاق می‌افتد، بیمه هستند که بیمه خرج‌شان را بدهد و خودشان تا گردن توی خرج و مخارج درمان فرو نروند و این حرف‌ها. الغرض که گزارش بامزه‌ای شده. ورق بزنید و صفحه بعد را خط به خط بخوانید.
در نهایت هم در این صفحه گزارشی بخوانید از یک نمایشگاه نقاشی پرتره شهدای مدافع حرم. جناب آقای شهریاری نقاش برای این کار رفته دست به قلم شده و از 34شهید مدافع حرم چهره‌های پرتره نقاشی کرده است. شهریاری که 15سالی است با قلم‌مو و بوم و نقاشی
سر و کله می‌زند به حرف آمده و حسابی از درددل‌هایش گفته. گزارش و گفت‌وگو با این نقاش را هم می‌توانید کنار همین ستون بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها