متهمان، خانه‌های خالی از سکنه در شمال تهران را میلیاردی می‌فروختند

انهدام شبکه بزرگ جعل اسناد در پایتخت

شبکه بزرگ جعل اسناد و مدارک با تیزهوشی ماموران اداره برق شناسایی و در عملیات ضربتی ماموران کلانتری 103 گاندی در شمال تهران منهدم شد . اعضای این باند با شناسایی خانه‌های خالی از سکنه،با جعل سند آنها را می‌فروختند. در عملیات پلیس ده نفر از اعضای این باند دستگیر شده و تحقیقات برای دستگیری سرکرده فراری باند ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۰۳

به گزارش جام‌جم، صبح دیروز ماموران اداره برق که برای بررسی بدهی ساکنان آپارتمانی در خیابان گاندی رفته بودند، متوجه رفت و آمدهای مشکوک افرادی به سه واحد این ساختمان شدند و موضوع را به کلانتری گاندی اطلاع دادند. ماموران پس از بررسی این گزارش و تایید آن با دستور قضایی وارد این ساختمان شدند و چهار نفر از افرادی را که در این سه واحد حضور داشتند بازداشت کردند. در بازرسی از این سه آپارتمان تعدادی اسناد ملکی جعلی همراه شناسنامه‌های خام و مبایعه‌نامه کشف کردند. ماموران کلانتری در جریان تحقیقات شش نفر دیگر از اعضای این باند را شناسایی و بازداشت کردند. سرهنگ موقوفه‌ای، جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این باره به جام‌جم گفت: بررسی اسناد و مدارک کشف‌شده این احتمال را قوت بخشیده که اعضای این باند با شناسایی خانه‌های خالی از سکنه اقدام به سندسازی برای این املاک کرده و آنها را می‌فروختند. این باند به طور حرفه‌ای عمل می‌کرد و هر کدام از این اعضا نقش خاصی را برعهده داشتند. به طور مثال یکی از اعضای این باند با پرسه‌زنی در خیابان منوچهری تهران سندهای قدیمی را می‌خرید و در اختیار اعضای این باند قرار می‌داد. در میان این اسناد کشف‌شده، سندهای مربوط به املاک شمال تهران هم وجود داشت که باید اصالت آن مورد بررسی قرار گیرد. همچنین اسنادی با قدمت بیش از 60سال در اختیار این متهمان بود.جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهمان تعدادی شناسنامه خام نیز تهیه کرده بودند که به نظر می‌رسد برای فروش املاک، مدارک هویت مالکان را در این شناسنامه‌های خام ثبت می‌کردند. جاعلان به صورت کاملا حرفه‌ای عمل کرده و برای خانه‌هایی که قدیمی هستند، از اسناد جعلی قدیمی استفاده می‌کردند. در بررسی‌ها مشخص شد سند خانه‌ای به مساحت 530 متر در منطقه ولنجک در میان اسناد کشف شده بود که مربوط به سال 1313 است.
وی در پایان گفت: اسناد کشف شده از اعضای این باند باید از سوی کارشناسان بررسی شود و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اعضای فراری این شبکه بزرگ ادامه دارد. هنوز مشخص نیست متهمان با این اسناد چه اقدامات مجرمانه‌ دیگری انجام داده‌اند. مرد معتادی که در میان دستگیرشدگان بود نیز به جام‌جم گفت: من در این باند نقش حکم را داشتم و خریدارو فروشنده را تایید می‌‌کردم و به آنها اطمینان می‌دادم که سند و ملک واقعی است. برای این کار 3 درصد از ارزش قرارداد را به من می‌دادند. سرکرده باند که فراری است خود را مامور پلیس معرفی می‌کرد و حتی برای جلب اعتمادمان کارت شناسایی به ما نشان داد.
متهم دیگری نیز گفت: من از سرکرده فراری این باند آپارتمانی 75 متری در خیابان گیشا خریده بودم که صبح سه‌شنبه - دیروز - به دفتر او در خیابان گاندی مراجعه کرده بودم که ماموران مرا بازداشت کردند. من از فعالیت اعضای این باند خبر نداشتم، در غیر این صورت با آنها معامله نمی‌کردم.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها