جشنواره ۲۱ قصه‌گویی با تجلیل از تلاش‌های بهرام شاه‌محمدلو در حوزه قصه‌گویی شب گذشته به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۴۶

به گزارش تسنیم، این مراسم روز گذشته در سالن بهنام محمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حضور عموم مردم، هنرمندان و مسؤولان کانون پرورشی برگزار شد. اجرای این برنامه به عهده سجاد اسماعیلی یکی از قصه‌گویان برتر سال گذشته و محمد سلوکی بود.
فاضل نظری در سخنرانی کوتاهی که در لحظات پایانی جشنواره داشت، گفت: متاسفانه کودکی ما در حجابی قرار گرفته تا ما کمی رسمی برخورد کنیم. کار کردن برای کودکان نیاز به پاداش ندارد، بلکه فعال در حوزه کودک کار نیکی کرده که پاداش همراهی کودکان به او اهدا شده است.
زمردیان، دبیر جشنواره نیز با اشاره به برخی آمار و ارقام گفت: «پس از دو دهه برگزاری جشنواره به نظر می‌رسید باید جغرافیای جشنواره توسعه پیدا کند و مشارکت عمومی افزایش یابد.
او با اشاره به افزایش سطوح جشنواره از بخش نود ثانیه‌ای گفت 1700 اثر به جشنواره رسیده است.
زمردیان با برشمردن بخش‌های جشنواره گفت: در سه روز جشنواره ما شاهد استادان دانشگاه و برگزاری جلسات عملی بودیم. تا پایان سال نخستین انجمن قصه‌گویی در کانون تاسیس می‌شود.
سروش صحت، دبیر هنری جشنواره که به دلیل درگیر بودن ساخت فیلم در شاندرمن بود، در یک پیام ویدئویی گفت: با عذرخواهی از تمام شرکت‌کنندگان و مدعوین و داوران دلم با شماست و امیدوارم شب فراموش‌نشدنی داشته باشید و برای هم قصه بگویید.
در مراسم شب گذشته از حجت‌الاسلام اسماعیل آذری‌نژاد برای تلاش در تربیت و آموزش کودکان روستایی و قصه‌گویی در مناطق صعب‌العبور تقدیر به عمل آمد. این مربی روحانی در گفتاری با بیان آن‌که هفت سال قصه می‌گوید تأکید کرد در تلاش است با دانایی فقر از بین رود. وی افزود: ای کاش بخشی از آموزش و پرورش به کانون واگذار می‌شد تا کودکان ما کودکی کنند. در آموزش و پرورش کودک کودکی نمی‌کند.شعار من قصه، توپ و رنگ است چرا که بچه‌ها با بازی می‌آموزند.
بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 26 اتا 29 آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و با معــرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها