پسر جوان که در حمایت از عموی معتادش، مدیر یک کمپ را به قتل رسانده بود پای چوبه دار با بخشش اولیای‌دم به زندگی بازگشت.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۱۱

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از پنج سال قبل و به دنبال گزارش وقوع یک قتل در یک کمپ ترک اعتیاد در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران با حضور در محل درگیری دریافتند، مقتول به نام آرین، صاحب کمپ توسط پسر جوانی به نام بابک به قتل رسیده است.
با دستور قضایی بابک دستگیر شد و در بازجویی عنوان کرد، قصد کشتن مدیر کمپ را نداشته است.
او درباره علت درگیری گفت: عمویی دارم که چند سال از من بزرگ‌تر است. پدر و مادربزرگم، او را به پدرم سپرده بودند. عمویم از چندی قبل معتاد شد و پدرم تصمیم گرفت برای ترک، او را به یک کمپ ببرد. دو هفته قبل با کمپی تماس گرفتیم و کارکنان آنجا آمده و عمویم را با خود بردند. مدیر کمپ از ما خواست دو هفته به آنجا نرویم تا عمویم ترک کند. بعد از دو هفته به دیدن عمویم رفتیم. او به‌شدت کتک خورده بود. با دیدن وضعیت عمویم، عصبانی و با مدیر کمپ درگیر شدم.
به او گفتم، چرا عمویم را کتک زدی که در جواب گفت این روش کار ماست. عمویت بیشتر مقاومت کرد و ما او را بیشتر کتک زدیم. از این حرف عصبانی شده شروع به کتک زدن او کردم، اما نمی‌دانم چطور ضربه‌ای به سرش خورد.
با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد که قضات با توجه به درخواست اولیای‌دم و مدارک موجود در پرونده، بابک را به قصاص محکوم کردند. این حکم در دیوان عالی کشور هم تایید شد. عامل این قتل در زندان پای چوبه دار رفت که اولیای‌دم در آخرین لحظه از اجرای حکم قصاص منصرف شدند و او را بخشیدند.
پسر جوان دوباره از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت . او در دفاع از خود گفت: همان‌طور که بارها گفتم، قصدم حمایت از عمویم بود و قصد قتل نداشتم. با توجه به بخشش اولیای‌دم از قضات هم درخواست دارم مرا ببخشند تا زودتر آزاد شوم.
پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم گیری وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها