وینفرد شفر که سال‌های سال است رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را زیر نظر دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار البیان امارات تحلیل جالبی پیش از شروع مسابقات ارائه داده است. او می‌گوید: «من بازی‌های ژاپن را سال‌هاست تماشا می‌کنم و به نظرم آنها بهترین تیم آسیا در شرایط فعلی هستند. آنها می‌توانستند در جام جهانی تاریخ سازی کنند و به مرحله بعد بروند، اگر بلژیک را شکست می‌دادند.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۲۱


ژاپن در بازی‌های دوستانه مقابل اروگوئه شکست خورده، با ونزوئلا یک بر یک مساوی کرده و قرقیزستان را ۴ بر صفر شکست داده است. با این حال پیشینه خوبی دارد؛ بازیکنان خوبی در اختیارشان است که در اروپا بازی می‌کنند و سال‌هاست در یک سطح تثبیت شده و به عنوان یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیا بازی می‌کنند. به همین خاطر از نظر من بخت اول قهرمانی در جام ملت‌ها هستند.»سرمربی آلمانی استقلال صحبت هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «من به‌واسطه حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بازی‌ تیم‌های ژاپنی را نگاه کردم. تیم‌های ژاپنی با پاس‌های کوتاه و سرعت زیاد بازی می‌کنند و با همین روش کاشیما آنتلرز قهرمان آسیا شد. من فکر می‌کنم با ادامه این روند آنها در امارات هم شانس اول قهرمانی هستند.» شفر درباره شانس کشور میزبان (امارات) برای قهرمانی در آسیا نیز می‌گوید: «انگیزه شاخص مهمی در این‌گونه تورنمنت‌هاست و تجربه‌ای که این کشور در جام باشگاه‌های جهان به دست آورده برای آنها الهام بخش خواهد بود. در آن تورنمنت کسی انتظار نداشت العین امارات به فینال برسد، اما آنها بهترین تیم آفریقا و قهرمان لیبرتادورس را شکست دادند و این یک تجربه الهام بخش برای اماراتی‌هاست.
به نظر من آلبرتو زاکه رونی، سرمربی این تیم باید روحیه بازیکنان را درک کند و تلاش داشته باشد تا انرژی آنها را به سطحی برساند که آماده نبرد و رقابت باروحیه باشند.» این مربی آلمانی که سابقه سرمربیگری الاهلی و العین امارات را دارد، شانس امارات را از ژاپن و کره جنوبی پایین‌تر می‌داند، اما معتقد است حضور تماشاگر معیار مهمی است. این اتفاق در حالی افتاده است که مصاحبه شفر در رسانه اماراتی به چاپ رسیده و با بازتاب این مصاحبه در رسانه‌های ایران،شفر حالا آن را تکذیب کرده است.سرمربی استقلال در بین مدعیان قهرمانی نامی از ایران نیاورده است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها