سخنگوی قوه قضاییه تشریح کرد

اتهامات غیراقتصادی برخی متهمان اقتصادی

سخنگوی قوه قضاییه درباره طولانی شدن رسیدگی به برخی پرونده‌های مفاسد اقتصادی از جمله پرونده احمد عراقچی، معاون ارزی پیشین بانک مرکزی گفت: بارها اعلام کرده‌ام در این پرونده به ما فشار می‌آوردند و این فشارها هنوز ادامه دارد و ما نباید زیر بار آن برویم.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۶۱

به گزارش فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری در مورد پرونده احمد عراقچی اظهار کرد: یادتان باشد که برخی پرونده‌ها نیاز به کار کارشناسی دارد و جالب است بدانید که همین چند روز گذشته یک گزارش جدید از یکی از مراکز رسمی به دست ما رسیده بود. اژه‌ای افزود: مبلغی که در این گزارش آمده، متفاوت بود. ما هم می‌خواهیم پرونده خیلی زود به نتیجه برسد اما نیازمندیم تحقیقات کاملی انجام شود.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: بانک مرکزی یک بار گفت ۱۵۹ میلیون دلار اسکناس و ۵۹ میلیون یورو به سالار آقاخان داده‌ایم، اما سالار آقاخان می‌گفت من کلا ۲۱ میلیون یورو گرفته‌ام یا مثلا اینها می‌گفتند ۱۵۰ میلیارد تومان مازاد گرفته ایم و به خزانه واریز کرده ایم، ولی بعد از آن گفتند ۱۳۹ میلیارد بوده است.
وی ادامه داد: این را هم بدانید برخی از این متهمان غیر از مسائل ارزی مسائل دیگری هم دارند. هنوز دادگاهی شروع نشده، اما مشغول مطالعه هستند. اگر این گزارش اخیر هم صحت داشته باشد که اصلا باید تحقیقات مفصل‌تری شود. این پرونده ۹ متهم دارد، البته سیف در میان این ۹ نفر نیست.
محسنی‌اژه‌ای درباره اسماعیل بخشی و اظهاراتش گفت: ایشان نامه‌ای به ‌وزارت اطلاعات نوشته که باید خودشان نظر بدهند و اطلاع‌رسانی کنند، چرا که توسط حفاظت وزارت بررسی می‌شود. در این مورد هم باید خود وزارت اطلاعات نظر بدهد. اگر خودش هم به دستگاه قضایی برود، حتما ورود و رسیدگی می‌کنیم.

صدور حکم مدیر عامل موسسه ثامن‌الحجج
دیروز همچنین اعلام شد سید ابوالفضل میرعلی، مدیرعامل موسسه ثامن‌الحجج علاوه بر محرومیت از خدمات دولتی، به تحمل 15 سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده است. حکم صادره، پس از اعتراض محکوم‌علیه در دیوان‌عالی کشور ابرام شده و نسبت به میرعلی در حال اجراست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها