سامانه اطلس "تبلیغ " در چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۱۴
راه اندازی سامانه اطلس "تبلیغ " در چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، مرکز چهارمحال و بختیاری،مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از راه اندازی سامانه اطلس تبلیغ در این استان به منظور رصد و شناسایی شرایط تبلیغی هر منطقه و نقاط آسیب پذیر خبر داد.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی با بیان اینکه هدف از راه اندازی این سامانه تجمیع داده های فرهنگی، مذهبی در خصوص مناطق تبلیغی در شهر ها و روستاها و بروز رسانی داده های فرهنگی در سطح کشور است، گفت: سامانه اینترنتی با عنوان اطلس تبلیغ راه اندازی شده که به مرور زمان جایگزین سامانه جامع اعزام مبلغ «سجام» می شود.

حجت الاسلام مرتضوی افزود : این سامانه در دو نسخه از طریق سازمان مرکز به تمام استان های کشور ارائه شده ،که نسخه اول آن شامل وارد کردن اطلاعات تبلیغی و اطلاعات فرهنگی ، مذهبی هر منطقه و نسخه دوم آن شامل وارد کردن فعالیت های تبلیغی روحانیون و نقاط قوت و ضعف فعالیت ها و آسیب های موجود در هر منطقه است.

وی گفت: اطلاعاتی که یک روحانی باید در این سامانه وارد کند شامل جمعیت ، تعداد مساجد، تعداد ائمه جماعات، وجود مذاهب و ادیان مختلف، تعداد مدارس و دیگر مراکز آموزشی، تعداد مراکز خدمات رسان عمومی و دیگر موارد است، که باید ظرف مدت یک ماه از زمان راه اندازی تکمیل شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با اشاره به اینکه رشد تکنولوژی باعث شده تا هجمه های عظیمی از طریق رسانه های مختلفِ تصویری، شنیداری و مکتوب به مخاطب ما وارد شود، بیان کرد: وجود هزاران شبکه و سایت اینترنتی به صورت تمام وقت بر ضد دین اسلام و اعتقادات شیعه باعث شده تا ما هم در این مسیر تلاش وافری داشته است.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی گفت: شرایط حالِ جامعه ی ما تفاوت های بسیاری با زمان های دیگر دارد و در هیچ زمانی به اندازه شرایط کنونی القای شبهه و ترویج شایعات نسبت به اسلام و تشیع و انقلاب اسلامی وجود نداشته است و نیاز است تمام نیرو های دغدغه مند و فعالان فرهنگی و قرآنی ما و موسسات وابسته از جمله مداحان،هیئت های مذهبی گرفته تا کانون های فرهنگی تبلیغی، جمعیت بانوان فرهیخته، شعرای آئینی، موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی، در این مبارزه نابرابر همراه روحانیون و مبلغین، منسجم و یکپارچه به مقابله بپردازند.

وی افزود: با راه اندازی و تکمیل این سامانه تمام مناطق تبلیغی استان علاوه بر شناسایی معضلات و آسیب ها ، نقاط قوت هر منطقه تقویت می شود و بر رفع نقاط ضعف، برنامه ریزیِ هدفمند می شود و اعزام های مبلغ با توجه به نیاز هر منطقه ای انجام می شود و مبلغین اعزامی قبل از اعزام از وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی منطقه مطلع می شوند و این مسئله باعث پیشرفت هر چه بهتر فعالیت ها می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها