معرفی تیم‌های گروه B جام ملت‌ های آسیا ۲۰۱۹

مدافع قهرمانی به دنبال تکرار جام است

معرفی گروه A جام ملت‌ های آسیا ۲۰۱۹

میزبان و رویای قهرمانی در قاره کهن

میزبان جام ملت‌ های آسیا ۲۰۱۹ با تیم‌های بحرین، تایلند و هند همگروه است.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۱۰
میزبان و رویای قهرمانی در قاره کهن

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، جام ملت‌های آسیا از ۱۵ دی ماه آغاز خواهد شد و میزبان با تیم‌های بحرین، تایلند و هند همگروه شده است.

تیم ملی فوتبال امارات در حالی به عنوان میزبان پای به این رقابت‌ها خواهد گذاشت که عمر عبدالرحمان ستاره خود را که در الهلال بازی می‌کند به دلیل مصدومیت از دست داده است.

امارات برای دومین بار میزبان این رقابت‌هاست. در دوره گذشته در سال ۱۹۹۶، امارات نایب قهرمان شد و برابر عربستان شکست خورد.

باید ببینیم حالا تیم آلبرتو زاکرونی می‌تواند افتخار گذشته را تکرار کند یا خیر. احمد خلیل، ولید عباس، اسماعیل مطر و اسماعیل الحمدی ستاره‌های امارات برای این دوره هستند.

این تیم در دوره قبل توانست با حذف تیم نامدار ژاپن شگفتی‌ساز شود و به جمع چهار تیم برتر راه یابد. امارات در دیدار رده بندی هم توانست عراق را شکست دهد و عنوان سوم را به دست بیاورد.

هند

هند برای چهارمین بار جواز حضور در جام ملت‌ها را به دست آورده است. این تیم معمولا به عنوان قهرمان چلنج کاپ، راه آسانی برای رسیدن به این رقابت‌ها داشته است.

آخرین بار در سال ۲۰۱۱ هند در جام ملت‌ها حاضر بود ولی با ۳ شکست و بدون امتیاز در قعر جدول گروه قرار گرفت.

در سال‌های اخیر، فوتبال هند دستخوش تغییرات زیادی شده و این کشور سرمایه گزاری زیادی در فوتبال شروع کرده تا بتواند خودش را به عنوان تیمی خوب در سطح قاره آسیا نشان دهد.

کنستانتین، سرمربی انگلیسی هند نقش زیادی در موفقیت این تیم در سال‌های اخیر داشته است و حالا میلیون‌ها هندی امیدوار هستند که سال‌ها تلاش تیم ملی این کشور در جام ملت‌ها به بار بنشیند.

جیجی لالبیخلوا با بیش از ۲۰ گل زده در تیم ملی هند بهترین بازیکن این تیم است.

تایلند

تایلند برای هفتمین بار حضور در این رقابت‌ها را تجریه خواهد کرد. تایلند با هدایت میلووان راجوویچ به دنبال صعود به دور دوم است.

بهترین عملکرد تایلند در تاریخ جام‌های ملت‌های آسیا حضور در رده سومی در سال ۱۹۷۲ است، رکوردی که دیگر بعید است برای این کشور تکرار شود.

تایلند در سه سال اخیر پوست اندازی کرده و تیمی جوان محسوب می‌شود. غیر از یک بازیکن بقیه هافبک‌ها و مهاجمان تایلندی که به آخرین اردوی تایلند قبل از جام ملت‌ها دعوت شدند زیر ۳۰ سال سن دارند.

راجوویچ از سال ۲۰۱۷ هدایت این تیم را بر عهده گرفت و یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی در کینگ کاپ برای تایلند کسب کرد.

بحرین

بحرین نیز برای ششمین بار حضور در جام ملت‌ های آسیا را تجربه می‌کند. این تیم با تیم خوب خود در دو دهه اخیر تفاوت زیادی کرده و دیگر قدرت سابق را ندارد.

بحرین در سال ۲۰۰۴ در رده چهارم جام ملت‌ها قرار گرفت که بهترین نتیجه برای این تیم است. این تیم در دیدار رده بندی برابر ایرانی شکست خورد که برانکو را روی نیمکت داشت.

اکنون میرسلاو سوکاپ، تیمی را در اختیار دارد که تمام بازیکنانش در لیگ بحرین بازی می‌کنند و هیچ لژیونری ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها