سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در خصوص انتشار آگهی حمایت از بیماران نیازمند به عنوان یکی از شگردهای کلاهبرداران اینترنتی هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۵۶
«انتشار آگهی حمایت از بیماران نیازمند»، شگرد کلاهبرداران اینترنتی

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین رمضانی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا، ضمن اشاره به اینکه تصاویر کودکان صعب العلاجی که هزینه درمان آنها سرسام‌آور بوده و از عهده خانواده بر نمی‌آید، در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، حتی در میان آگهی‌های رایگان سایت‌های تبلیغاتی به وفور دیده می‌شود، اظهار داشت: تعداد زیادی از این دست آگهی‌ها که هر روز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود دورغ بوده و از سوی مجرمان سایبری طراحی شده است تا بتوانند با سوءاستفاده از احساسات پاک شهروندان اهداف مجرمانه خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه جعل هویت در فضای سایبر به راحتی صورت می‌گیرد، افزود: برخی از این آگهی‌ها از سوی سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور و نامی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود در حالی که آنها نه تنها هیچ نقشی در این میان ندارد حتی از این موضوع نیز بی‌اطلاع است.

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: اما سوءاستفاده از نام و عنوان این عزیزان می‌تواند به راحتی مردم را فریب داده و در دام مجرمان سایبری گرفتار کند.

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه در آموزه‌های دین مبین اسلام انسان دارای ارزش و مقام والایی است و به همه مسلمین تاکید شده که برای حفظ حرمت و کرامت انسان از هیچ تلاش و کوششی دریغ ننمایند، بیان کرد: برای هرگونه کمک و همکاری برای بیماران نیازمند و صعب العلاج بهتر است از موسسات ثبت شده که در زمینه درمان بیماران نیازمند فعال هستند کمک گرفت تا هزینه پرداخت شده شما واقعا در این راه مصرف شود،موسساتی که فقط برای بیماری خاصی مثل سرطان، ام اس و... فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: واریز کمک‌های هرچند اندک شما به حساب اینگونه موسسات رسمی و شناخته شده می‌تواند، دغدغه‌ها و نگرانی بسیاری از بیماران عزیز را از بین ببرد ، اما واریز مبالغ شما در حساب این افراد که شناخته شده نیستند و یا از چهره و اسم دیگران سوء استفاده می‌کنند باعث می‌گردد تا نیت خیرخوانه شما زایل شده و مبلغ واریزی شما در حساب مجرمان سایبری برود و به دست نیازمند واقعی که شما می‌خواستید نرسد.

سرهنگ رمضانی خاطر نشان کرد: حتی طراحی درگاه‌های بانکی جعل شده (فیشینگ) نیز در این دست جرایم مجرمانه دیده شده و فرد برای واریز کمک به درگاه فیشینگ بانکی هدایت شده تا در نهایت اطلاعات بانکی شهروندان به سرقت برود.

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این دست آگهی‌های خیرانه را نخورده و به حساب این افراد پولی واریز نکنند و حتما برای کمک به بیماران نیازمند و صعب العلاج از طریق موسسات شناخته شده و ثبت شده اقدام نمایند تا کمک شما حتما به دست نیازمندان واقعی برسد.

سرهنگ رمضانی، سایت پلیس فتا را دریچه ارتباطی این پلیس با شهروندان خواند و گفت: تقاضای ما از شهروندان عزیز این است که در صورت مواجهه با هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری جهت تسریع در رسیدگی در میان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها