رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این‌که بحث درباره خطر زلزله تهران نباید فروکش کند، تاکید کرد: در صورت فعال شدن هر کدام از گسل‌های بزرگ تهران ده میلیون نفر تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۶۷

به گزارش مهر، اسماعیل نجار افزود: آنچه مطرح میکنم بهدنبال سالها مطالعهام در این زمینه است که گسلهای بزرگی در تهران داریم که هر لحظه ممکن است فعال شود. قدرت فعالیت این گسلها نیز طبق برآورد کارشناسان تا 4/7 ریشتر است. هر گسل بزرگی در تهران که فعال شود دو میلیون نفر را بهطور مستقیم و هشت میلیون نفر را بهطور غیرمستقیم تحتتاثیر خود قرار میدهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران بیان کرد: راهکاری که ما مدام پیشنهاد میدهیم آموزش، نظارت بر ساخت و سازها و استفاده از مصالح استاندارد است. در منطقه فولادی در سر پلذهاب که بیشترین ضربه را در زلزله غرب کشور از آن ناحیه خوردیم، ساختمانی را میبینید که بعد از زلزله سرپاست و حتی شیشه هایش هم نشکسته است. ما باید به سمتی برویم که چنین ساختمانهایی داشته باشیم. هزاران بار هم گفته ایم اگر ژاپن توانسته از زلزلهها ایمن بیرون بیاید برای این بوده که خود را ایمن کرده است. دانش و توانی که آنها دارند ما هم در اختیار داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها