پاسخ نماینده سراوان به سؤالات درباره مقاله و همراهی‌اش با واردکننده خودرو:

به تو ربطی ندارد صحبت نکن

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

عصبانیت شدید مردم از نمایندگی اشرافیت لکسوس سوار

یک استاد جامعه‌شناس گفت: مردم بشدت از اشرافیتی که در کشور حاکم شده و ثروت و قدرت را در انحصار خانواده‌های خاصی قرار داده‌اند عصبانی هستند.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۵۵
عصبانیت شدید مردم از نمایندگی اشرافیت لکسوس سوار

ابراهیم فیاض استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص ماجرای توهین نماینده سراوان به کارمند گمرک با اشاره به اینکه من دو سال قبل از اینکه این مجلس سرکار آید وضعیت امروز را پیش‌بینی کرده بودم خاطرنشان کرد: وضعیتی که دولت قبل به وجود آورده بود نشان می‌داد که این مجلس قرار است به کجا می‌رود.

فیاض با تأکید براینکه مجلس فعلی هیچ‌گونه ارزشی ندارد اظهار کرد: مجلس امروز به‌شدت تابع معاملات و فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی است و در این شرایط اینکه نماینده مردم فقیر یک منطقه‌ای با ماشین لکسوس می‌رود دنبال کارهای خود به‌خوبی تکلیف ماجرا را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی نماینده مجلس با گمرک کار دارد می‌توان احتمال زیاد داد که خواسته او همان چیزهایی که همیشه رخ می‌دهد یعنی تسهیل قاچاق‌ است و این قاچاق هم طبیعتاً توسط افراد عادی انجام نمی‌شود؛ در این شرایط هرچند دقیق نمی‌دانیم اصل ماجرا چه بوده ولی حداقل می‌توانیم بگوییم مشکوک به نظر می‌رسد.

این استاد دانشگاه با تأکید براینکه از مجلس فعلی انتظاری بیش از آن چیزی که الآن می‌بینیم نیست اظهار کرد: این مجلس، مجلسی بشدت معامله‌گر است که با وزیر مسکنی که چندین بار علیه قانون اساسی عمل کرده بود هم برخورد نکرد.

وی ادامه داد: همین شرایط مجلس است که موجب می‌شود وزیر مسکن قبلی باوجوداینکه باید بخشی از مسکن مردم را بر اساس قانون اساسی تأمین کند این کار را خلاف قسمتی که خورده انجام نمی‌دهد و بعد هم باافتخار اعلام می‌کند که این کار را نکرده است؛ البته قوه قضائیه باید به این موضوع رسیدگی کند و او را به جرم نقض قسم و همچنین عمل کردن خلاف قانون اساسی مجازات کند.

فیاض بابیان اینکه وزیر سابق مسکن سه بار در مجلس استیضاح شد ولی دوباره به او رأی دادند و در آخر هم این مجلس در حال لابی بود تا شهردار تهران شود اظهار کرد: همین اتفاق نشان‌دهنده اوج فسادی است که در مجلس وجود و اگر غیرازاین بود حتی اگر آخوندی در استیضاح اول هم‌رأی می‌آورد باید بار دوم کنار می‌رفت موضوعی که از مجلس مشکل‌داری فعلی انتظار زیادی است.

وی با تأکید براینکه جامعه واکنش خود به مجلسی که نماینده آن به کارمندی توهین می‌کند و طلبکار هم هست نشان داده است اظهار کرد: واکنش آن ارباب‌رجوع نماد واکنش جامعه بود؛ ارباب‌رجوعی که می‌بیند نماینده مجلس این‌گونه رفتار می‌کند او را با تیپا بیرون می‌کند.

این جامعه‌شناس بابیان اینکه جامعه اکنون بشدت شاهد است که چه مقدار افرادی در مجلس فاسد شده و چقدر متکبر هستند خاطرنشان کرد: مردم ایران همان ارباب‌رجوعی است که با تیپا آن نماینده مجلس را بیرون کرد و حتی وقتی آن آقای کارمند می‌گوید شما دخالت نکنید به هشدار او هم توجهی نمی‌کند و آن نماینده را با تیپا بیرون می‌کند.

وی با تأکید براینکه بیرون کردن نماینده مجلس توسط ارباب‌رجوع نماد همان انقلاب اجتماعی است که در حال اتفاق است گفت: مردم بشدت از اشرافیتی که در کشور حاکم شده و ثروت و قدرت را در انحصار خانواده‌های خاصی قرار داده‌اند عصبانی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها