سه روز مانده به جشن میلاد حضرت مسیح (ع)، معترضان ضد نظام سرمایه‌داری در فرانسه قصد دارند برای ششمین شنبه پیاپی در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کنند.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۹۱
ناآرامی در فرانسه برای ششمین هفته متوالی/ تعطیلی بخش‌های مختلف این کشور در آستانه سال نو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سه روز مانده به جشن میلاد حضرت مسیح (ع)، معترضان ضد نظام سرمایه‌داری در فرانسه قصد دارند برای ششمین شنبه پیاپی، نیروهای خود را در سراسر این کشور، به ویژه در ورسای بسیج کنند.

«ژان ژاک برو» فرماندار منطقه ایولین اعلام کرد درست در مقابل کاخ ورسای در حدود بیست کیلومتری جنوب غرب پاریس، که هر سال میلیون‌ها گردشگر از آنجا بازدید می‌کنند، انتظار می‌رود افراد زیادی برای بیان مطالباتشان که بیشتر با کاهش قدرت خرید مرتبط است، تجمع کنند.

«ژان ژاک برو» گفت تظاهرات در یک محدوده حدود یک کیلومتری برگزار خواهد شد. وی افزود محوطه و درون کاخ ورسای از بیم درگیری بسته خواهد شد. معترضان دیگر قصد دارند به پاریس بروند که در اعتراضات قبلی صحنه درگیری های شدید بود.

یکی از معترضان که خواست نامش فاش نشود، گفت: «ما به شدت عصبانی هستیم. ما قصد داریم با صدای بلند فریاد بزنیم.»

پلیس از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در پاریس که در آستانه جشن میلاد حضرت مسیح (ع) قاعدتا باید پذیرای مشتریان زیادی باشند، خواسته است که هوشیار باشند. وزارت کشور فرانسه نیز اعلام کرد ساز و کار امنیتی متناسب به اجرا گذاشته خواهد شد.

هفته گذشته، حدود 69 هزار نفر از نیروهای امنیتی در سراسر فرانسه مستقر شده بودند. شمار نیروهای مستقر در پاریس هشت هزار نفر بود که خودروهای زرهی از آنها پشتیبانی به عمل می آوردند. این خودروهای زرهی در شهرهای تولوز و بوردو در جنوب غرب و بوش دو رن در جنوب همچنین در پاریس در حالت آماده باش خواهند بود. در پایتخت فرانسه همه ایستگاه های مترو در خیابان شانزلیزه بسته خواهد شد همینطور ایستگاه میرومسنیل نزدیک وزارت کشور و کاخ الیزه. تظاهراتی نیز قرار است در شهرهای لیون، تولوز و اورلئان و بروتانی برگزار شود.

در بحبوحه خریدهای سال نوی میلادی، منبعی در جنبش اعتراضی به خبرگزاری فرانسه گفت برخی از معترضان در ژیروند در جنوب غرب فرانسه قصد «اقدامات اقتصادی» مانند مسدود کردن مراکز تجاری را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها